logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۸۷۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ماهنشان خبر داد:

فعالیت ۴ مدرسه فوتبال در ماهنشان

فعالیت-۴-مدرسه-فوتبال-در-ماهنشان
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ماهنشان با بیان اینکه چهار مدرسه فوتبال در ماهنشان فعالیت می‌کنند گفت: فعالیت مدارس فوتبال در زمین‌های ورزشی مختص فوتبال اعم از زمین‌های چمن طبیعی و مصنوعی است.

مجتبی اسکندری‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: مدارس فوتبال با هدف آموزش فوتبال به کودکان و نوجوانان زیر نظر هیأت فوتبال تاسیس می‌شوند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: این مدارس ضمن پر کردن اوقات فراغت شرکت کنندگان، آموزش‌های اصولی و علمی به آنان ارائه می‌شود که در نتیجه با کشف و رشد استعدادهای فوتبال آموزان، برای حضور در رده‌های سنی بالاتر و تیم‌های باشگاهی و ملی آماده شوند. 

رئیس اداره ورزش و جوانان ماهنشان با اشاره به اینکه مدارس فوتبال اغلب برای کودکان و نوجوانان سنین ۶ تا ۱۶ سال تاسیس می‌شوند گفت: کودکان تا سن ۱۲ سالگی در سنین طلایی آموزش قرار دارند.  

وی ابراز کرد: فعالیت مدارس فوتبال در زمین‌های ورزشی مختص فوتبال اعم از زمین‌های چمن طبیعی و مصنوعی و مدارس فوتسال نیز در داخل سالن‌های ورزشی انجام می‌شود.

اسکندری‌‌پور با تاکید بر اینکه در شهرستان ماهنشان و در رشته فوتبال و فوتسال آموزش در چهار مدرسه و باشگاه ورزشی در جریان است گفت: این چهار مدرسه در ماهنشان، دندی و انگوران دایر هستند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی مدارس فوتبال، آموزش اصولی مهارت‌های جسمانی، تکنیکی، تاکتیکی و روان‌شناختی گفت: ضمن شناسایی استعدادها و شکوفاسازی آن‌ها، فوتبال آموزان برای مراحل بعدی آماده شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ماهنشان یادآورشد: وجود این مدارس علاوه بر تقویت مهارت ورزشی و فوتبال، مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی آنان همچون داشتن عزت نفس، تمرکز، کار تیمی، دوست‌یابی و نظم و انضباط نیز بهبود می‌یابد.

 وی با اشاره به اینکه در عصر موسوم به فناوری اطلاعات و فضای مجازی که اکثر افراد دچار کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی شده است ابراز کرد: مراکز ورزشی فضای بسیار مناسبی جهت گذران اوقات فراغت و بهبود سلامت جسمانی افراد است.

اسکندری‌پور تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهم در توسعه ورزش سرمایه انسانی آن است، سرمایه انسانی آموزش دیده که بتواند داشته‌های خود را به نسل بعد انتقال داده و ورزشکاران در این فرایند را مهیا سازد.

وی ادامه داد: بر همین اساس هیأت فوتبال استان‌ها هر سال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش مربی‌گری و دانش‌افزایی می‌کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر