logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۸۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

ابهر کمبود فضای آموزشی دارد

ابهر-کمبود-فضای-آموزشی-دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: محدودیت منابع مشکلات فضای آموزشی در سطح چند شهر بزرگ، همچون ابهر همچنان باقیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» علی اسماعیلی در آیین افتتاح آموزشگاه گلشهر ابهر، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم گفت: از همه خیران و افرادی که در احداث این آموزشگاه زحمات فراوانی کشیده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم، این عمل خیر باقیات‌الصالحاتی برای آن‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: ما در سال گذشته قریب به ۲۱۷ کلاس درس در سطح استان زنجان از اداره کل نوسازی استان تحویل گرفتیم و این عدد در تاریخ ۱۲ ساله اداره کل نوسازی استان بی‌نظیر بوده است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه به دلیل محدودیت منابع مشکلات فضای آموزشی در سطح چند شهر بزرگ ما همچون ابهر همچنان باقیست، گفت: سرانه فضای آموزشی در شهر ابهر حدود چهار مترمربع است که طبق استاندارد باید به هشت مترمربع برسد و در دولت سیزدهم نهضت و تلاشی در زمینه مدرسه‌سازی شروع شده است که امیدواریم با تلاش و همت همگان بتوانیم مشکلات سرانه فضای آموزشی را برای آینده‌سازان کشور عزیزمان حل کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی ادامه داد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی اتفاقات مهم و مؤثری در سطح کشور و استان در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاد و فضای تربیتی در استان نزدیک به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در آینده نزدیک نیز به صورت متناوب تحویل کلاس‌ها از اداره کل نوسازی انجام خواهد شد.

 اسماعیلی عنوان کرد: به دستور شهید آیت‌الله رئیسی توانستیم توزیع شیر را بعد از هفت سال در مدارس ابتدایی شروع کنیم و در استان زنجان نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار پاکت شیر بین دانش‌آموزان توزیع شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان اظهار کرد: در بحث آموزش استان زنجان در سال‌های ۹۷ الی ۹۸ در ردیف استان‌های ۲۱ تا ۲۳ در خروجی آموزش در معدل نهایی بود ولی در سال ۱۴۰۰ به جایگاه ۱۸ رسیدیم و در سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۱۱ کشوری رسیدیم که نشان از جهش هفت پله آموزش و پرورش استان است.

وی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته تمام همت و تلاش دولتمردان به همراه نمایندگان مجلس و دستگاه‌های خدمت رسان این بود که بتوانیم فضای مناسب و بهتری را در تمامی شئون و مخصوصاً در تعلیم و تربیت برای فرزندانمان فراهم کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به دوران سخت کرونا و تعطیلی مدارس بیان کرد: فروردین ماه ۱۴۰۱ به دستور شهید رئیسی مدارس بازگشایی شد و خداوند را شاکریم که الحمدلله فضای تربیتی امروز حاکم بر مدارس ما بسیار متفاوت از دو سال گذشته و دوران نحس کروناست.

 اسماعیلی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش دولت سیزدهم به رهبری شهید رئیسی این بود که مسیر خدمت و تلاش برای حل مشکلات مردم ایران اسلامی استمرار و تداوم داشته باشد و امیدواریم استمرار این خدمت با انتخاب درست و آگاهانه مردم در روز جمعه برای مردم عزیز ایران اسلامی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر