logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۸۶۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

کتاب وسیله‌ای برای مقابله با عدم تمرکز است

کتاب-وسیله‌ای-برای-مقابله-با-عدم-تمرکز-است
استاندار زنجان گفت: آن چیزی که می‌تواند با عدم تمرکز مقابله کند کتاب است. با ترویج کتاب و کتابخوانی می‌توانیم با سطحی بودن و عدم تمرکز مقابله کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» محسن افشارچی پیش از ظهر امروز (۵تیرماه) در آیین افتتاح کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌اله رئیسی شهرستان طارم، ضمن تبریک عید سعید غدیر  و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهرستان طارم چهارمین کتابخانه‌ای است که در دو سال گذشته افتتاح شده است. در کنار افتتاح کتابخانه‌های جدید چندین کتابخانه نیز به روز شده و تغییراتی در کارکرد کتابخانه‌ها ایجاد کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کتابخانه به یک مجموعه فعال و کارا تبدیل شده و استقبال خوبی از برنامه‌ها می‌شود، افزود: نسل ما به سمت یک نسل کم‌عمق و غیر متمرکز حرکت می‌کند و شاهد عدم تمرکز هستیم. انسان در فضای مجازی از یک پست به سمت پستی دیگر می‌رود و در چند سال آینده مشکلاتی خواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: تمرکز امر بسیار مهمی است و انسان در حال حاضر از حالت تمرکز خود خارج می‌شود. آن چیزی که می‌تواند با عدم تمرکز مقابله کند کتاب است. با ترویج کتاب و کتابخوانی می‌توانیم با سطحی بودن و عدم تمرکز مقابله کنیم.

افشارچی با بیان اینکه جامعه هدف کتابخانه به اینگونه است که هر کسی در این جامعه هدف می‌گنجد و هرکسی می‌تواند از برنامه‌های آن استفاده کند، ادامه داد: در برنامه‌های فرهنگی کتابخانه نقطه ویژه‌ای دارد. 

وی با اشاره به تأسیس چهار کتابخانه در دو سال اخیر در استان زنجان، عنوان کرد: کتابخانه هلال احمر که به کتاب‌خانه‌های عمومی استان زنجان اعطا شده به یک مکان شیک تبدیل خواهدشد، در روستاها نیز از مکان های متروکه برای تبدیل به کتابخانه استفاده می‌کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: کتابخانه یک محل فرهنگی تاثیرگذار است. حضور کودکان و نوجوانان در این مکان کمک به جامعه خود و بشریت است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴