logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۸۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر:

2 واحد معدنی در ابهر جریمه شدند

2-واحد-معدنی-در-ابهر-جریمه-شدند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: دو واحد معدنی که به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطاریه دریافت کرده بودند، جریمه نقدی شدند.

سیدرضا مدنی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: با فعالیت‌های معدنی که در خارج از چارچوب و ضوابط زیست محیطی فعالیت می‌کنند طبق قوانین برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی به اشاره به فعالیت چندین واحد معدنی در شهرستان ابهر و پیرو پایش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، گفت: دو واحد معدنی که به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی قبلاً اخطاریه دریافت کرده بودند به مراجع قضایی شهرستان ابهر معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: علیه این دو واحد معدنی به دلیل‌ عدم رعایت عمق برداشت، تخلیه پسماندهای صنعتی در بستر رودخانه، برداشت خارج از محدوده اعطایی، تخریب محیط زیست اعلام جرم شد.

مدنی تصریح کرد: پس از بررسی‌های قضایی و اخذ نظریه‌های کارشناسی و ارجاع پرونده به کارشناسان خبره، تخلف دو واحد معدنی محرز شد.

وی با بیان اینکه مرجع قضایی شهرستان ابهر پس از بررسی جمیع اوراق و مستندات، اقدام به صدور حکم کرد، گفت: در این راستا برای هر دو واحد معدنی علاوه بر الزام به اعاده وضع به حال سابق و رفع تخریب صورت گرفته، برای مسئولان این دو واحد معدنی نیز جریمه نقدی و حکم بازدارنده صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر ضمن تشکر از مراجع قضایی شهرستان ابهر در حمایت از حقوق عامه مردم در حوزه حفظ محیط زیست و تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: کلیه معادن فعال موظف به رعایت الزامات قانونی و قید شده در مجوز بهره‌برداری صادره توسط دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های معدنی هستند.

مدنی گریزی به قوانین محیط زیست زد و گفت: همانطور که در اصل ۵۰ قانون اساسی ذکر شده حفظ محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می‌شود و از آنجایی که کلیه فعالیت‌های صنعتی، معدنی ملزم به رعایت الزامات قانونی در حوزه محیط زیست هستند و حفاظت از محیط زیست جزو حقوق عامه محسوب می‌شود، لذا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر کلیه فعالیت‌های صنعتی، معدنی، خدماتی را از طریق کارشناسان مجرب تحت رصد قرار می‌دهد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه آلودگی‌ها وفق مقررات مربوطه با واحدهای آلاینده برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر