logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۸۶۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست جمعیت هلال‌ احمر شهرستان ماهنشان:

پایگاه قره‌‌درق مجهز برای ارائه خدمات است

پایگاه-قره‌‌درق-مجهز-برای-ارائه-خدمات-است
سرپرست جمعیت هلال‌‌ احمر شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در شهرستان ماهنشان دو پایگاه ثابت و موقت وجود دارد بیان کرد: پایگاه موقت قره‌درق با یک دستگاه خودرو آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز برای خدمات آماده هستند.

علی سحابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: در شهرستان ماهنشان یک پایگاه ثابت در روستای لولک‌آباد و یک پایگاه موقت در روستای قره‌درق آماده خدمات‌رسانی به همشهریان در زمان بروز حوادث هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در پایگاه ثابت پنج نفر نجاتگر در طول سال و به طور ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند ادامه داد: در پایگاه موقت نیز سه نفر نجاتگر در فصول سال بطور ۲۴ ساعته در جهت خدمات امدادی  آماده خدمت هستند.

سرپرست جمعیت هلال‌ احمر شهرستان ماهنشان ابراز کرد: نجات‌گران مستقر در پایگاه‌ها علاوه بر گذراندن دورهای پایه شامل پایه داوطلبی، مخاطرات، کمک‌های اولیه، عمومی امداد و عمومی نجات، پیش بیمارستانی و دوره‌‌های تخصصی جاده، حمایت روانی و سایر دوره‌ای تخصصی را گذرانده‌اند تا یک نجاتگر شناخته شوند.

وی خاطر نشان کرد: نجات‌گران با فراگیری این آموزش‌ها می‌توانند در انجام ماموریت‌های محوله به بهترین نحو در نجات مصدومین و ارائه خدمات ایفای نقش کنند.

سحابی با اشاره به اینکه پایگاه موقت قره‌درق در محور مواصلاتی زنجان به دندی در سال گذشته افتتاح شد عنوان کرد: با افتتاح این پایگاه مدت زمان رسیدن نجات‌گران به سر صحنه حادثه کاهش یافته است .

وی در ادامه مطرح کرد: پایگاه ثابت با یک دستگاه آمبولانس و ست نجات با تجهیزات لازم برای رها‌سازی و انجام کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی و در صورت لزوم انتقال مصدومان به نزدیکترین درمانگاه یا بیمارستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر ماهنشان یادآور شد: پایگاه موقت نیز با یک دستگاه خودرو آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز برای  خدمات یاد شده آماده است.

وی با توجه به اینکه پایگاه‌های جمعیت هلال در مسیرهای پر تردد و حادثه‌خیز تاسیس شده گفت: امدادگران در کم‌ترین زمان ممکن اقدام به خدمات امداد و نجات در تصادفات جاده‌ای می‌کنند.

سحابی با بیان اینکه امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌ احمر به صورت داوطلبانه در خدمت جمعیت هستند تصریح کرد: تعدادی از نجات‌گران پایگاها به صورت نیروی شرکتی جذب جمعیت شده و این روند جذب از بین نجات‌گران در سال‌های آتی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: همه ساله برای تامین نیروی امدادی  آموزش به صورت کاملا رایگان برای افراد علاقه‌مند انجام می‌شود.

 سرپرست جمعیت هلال احمر ماهنشان با اشاره به اینکه آموزش و یادگیری کمک‌های اولیه بر عموم مردم لازم و ضروری است گفت: جمعیت هلال‌ احمر این آمادگی را دارد در طول سال نسبت به آموزش همه اقشار جامعه این دوره های را برگزار کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر