logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۸۶۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

کشت گیاهان دارویی در اراضی ماهنشان

کشت-گیاهان-دارویی-در-اراضی-ماهنشان
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در ۱۰۰ هکتار از اراضی ماهنشان انجام می‌شود، گفت: زعفران، گل محمدی، زیره سبز، کتان سرخ، زرشک، عناب و بالنگو جزو بیشترین گیاهان کشت شده در این منطقه هستند.

مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: کشت گیاهان دارویی در ۱۰۰ هکتار از اراضی ماهنشان انجام می‌شود که زعفران، گل محمدی، زیره سبز، کتان سرخ، زرشک، عناب و بالنگو جزو بیشترین گیاهان کشت شده در این منطقه هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه گیاهان ذکر شده در منطقه کشت می‌شوند ابراز کرد: گیاهانی نیز وجود دارند که به صورت خودرو در مناطق مختلف رشد و نمو پیدا می‌کنند و قابلیت کشت در شهرستان را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان آویشن و شیرین‌بَیان را نام برد.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان با بیان اینکه گیاهان دارویی قابلیت کشت در اکثر نقاط شهرستان را دارند یادآور شد: هر منطقه با توجه به اقلیم خاص خود قابلیت ویژه برای کشت برخی از گیاهان دارویی را دارند.

وی تصریح کرد: عدم بازار فروش و عدم بازار رقابت و کم بودن میزان درآمد این حوزه در مقایسه با حوزه‌های شیلات و باغی به ویژه زردآلو از دلایل اصلی عدم رغبت کشاورزان به کشت این گیاهان است.

حسینی با بیان این مطلب که جهاد کشاورزی در این زمینه از کشاورزان حمایت می‌کند بیان کرد: تهیه نهاده و بوته گل محمدی، آموزش کشت گیاهان دارویی، ارائه تسهیلات ارزان قیمت از جمله این حمایت‌ها است.

وی اذعان کرد: این گیاهان دارویی برای مصارف خانگی و تازه‌خوری در شهرستان و جهت مصرف در ساخت دارو، استفاده در زمینه‌های آرایشی و بهداشتی به مصرف می‌رسند.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان با تاکید بر اینکه یک واحد گلاب‌گیری در شهرستان فعال است بیان کرد: دو متقاضی دیگر نیز وجود دارند که در صورت تخصیص تسهیلات ارزان قیمت آمادگی راه‌اندازی کارگاه‌های گلاب‌گیری را دارند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴