logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۸۶۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس دانشگاه در گفتگو با موج‌رسا:

شرکت در انتخابات واجب است

شرکت-در-انتخابات-واجب-است
مدرس دانشگاه و فعال سیاسی گفت: شرکت در انتخابات واجب، واجب‌تر از آن انتخاب فرد اصلح با توجه به شاخص‌های مقام معظم رهبری است.

ابوالفضل شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: شرکت در انتخابات علی‌رغم اینکه یک تکلیف و وظیفه شرعی، حق ما است نباید آینده خود و فرزندانمان را به راحتی به دیگران واگذار کنیم و نباید از حق مسلم خود کوتاه بیاییم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اگر رأی نباشد، امنیت ملی از دست می‌رود گفت:  اگر انتخابات وجود داشته باشد ولی سالم نباشد، مصالح، معیشت، اقتصاد، فرهنگ کشور از بین می‌رود.

مدرس دانشگاه و فعال سیاسی مطرح کرد: اینکه انتخابات حق مردم است یا تکلیف، واقعیت این است که هم حق است، هم تکلیف، این دو جدای از هم نيستند بلکه مکمل همدیگرند.

وی با اشاره بر اینکه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های مشارکت شهروندان در سرنوشت عمومی خود در جوامع مختلف و مدل‌های حاکمیتی، رأی دادن است عنوان کرد: مشارکت شهروندان در سرنوشت خود در ایران در اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت اجتماعی خویش در اصل ۷۶ قانون اساسی متجلی شده است.

شاهمرادی ابراز کرد: انتخابات، بارزترین شیوه اعمال نظر مردم در نحوه اداره جامعه و دخیل بودن آحاد مردم در اداره کشور است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت نظام، همپای اسلامیت آن همیشه مورد توجه بوده است گفت: حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن به عنوان یک حق برای تمام ایرانیان طبق قانون اساسی وجود دارد.

وی مطرح کرد: همچنان که مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را برای افراد واجد‌الشرایط، یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی دانسته‌اند.

مدرس دانشگاه و فعال سیاسی اذعان کرد: متخصصین، دانشگاهیان و علی‌الخصوص جوانان باید شاخص‌های نامزد اصلح ریاست جمهوری را بر مبنای بیانات رهبر معظم انقلاب برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان اینکه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای فرمودند؛ کشور به یک رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد عنوان کرد: شرکت در انتخابات واجب، واجب‌تر از آن انتخاب فرد اصلح با توجه به شاخص‌های مقام معظم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر