logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۸۶۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
خرابی نازل‌ها در تنها جایگاه سوخت ماهنشان؛

جایگاه سوخت ماهنشان پاسخگوی نیاز مردم نیست

جایگاه-سوخت-ماهنشان-پاسخگوی-نیاز-مردم-نیست
شهرستان ماهنشان تنها یک جایگاه سوخت دارد که در حالت عادی پاسخگوی نیاز مردم شهر و روستاهای اطراف نیست حال آنکه تعدادی از نازل‌ها در بیشتر اوقات نیز خراب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» شهرستان ماهنشان، علی‌رغم اینکه یکی از ثروتمندترین شهرستان‌های استان زنجان در زمینه وجود معادن، کشاورزی و دامپروری است اما در عین حال محروم‌ترین شهرستان از لحاظ وجود امکانات مختلف است.

بیشتر بخوانید

این محرومیت تنها اختصاص به یک موضوع ندارد، بلکه این محرومیت در عمق وجود این شهرستان ریشه دوانده و با بخش‌های مختلف آن عجین شده است.

اکنون این محرومیت در کمبود جایگاه‌های سوخت در شهرستان معدن‌خیز استان زنجان خود‌نمایی می‌کند.

ماهنشان تنها یک جایگاه سوخت دارد 

شهر ماهنشان تنها یک جایگاه سوخت دارد که علاوه بر وجود خودروهای سواری، به دلیل وجود ۵۱ معدن فعال، دارای کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین است که نیاز هر روزه به سوخت‌گیری جهت انجام فعالیت دارند.

در حالت عادی جایگاه سوخت موجود پاسخگوی نیاز شهر ماهنشان و روستاهای اطراف نیست، حال وجود این معادن و ماشین‌های سنگین نیاز به جایگاه‌های سوخت را دو چندان می‌کنند.

خرابی همیشگی تعدادی از نازل‌های جایگاه سوخت ماهنشان 

مردم این شهرستان در این سال‌ها با سختی‌های وجود یک جایگاه در شهرستان کنار آمده و مشکلات آن را پذیرفته‌اند اما چیزی که در این میان وجود دارد و سبب رنجش و ناراحتی بیشتر مردم شده است، خرابی همیشگی تعدادی از نازل‌های این جایگاه است.

در تنها جایگاه سوخت ماهنشان پنج نازل سوخت بنزین و دو نازل سوخت گازوئیل وجود دارد اما در بیشتر اوقات دو نازل در حالت خرابی قرار دارند.

خرابی نازل سبب تشکیل صف‌های طولانی بنزین می‌شود این صف‌ها در روزهای غیر تعطیل و ساعات ادارای به دلیل مراجعه مردم روستاهای اطراف و خودروهای کارمندان مشغول در ادارات بسیار طویل‌تر است.

انتظار مردم در صف‌های بنزین سبب رنجش آنان می‌شود

یکی از ساکنان شهر ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا گفت: این جایگاه در حالت عادی پاسخگوی نیاز شهر ماهنشان و روستاهای اطراف نیست حال آنکه در بیشتر روزهای ماه تعدادی از نازل‌های آن نیز خراب است.

وی ادامه داد: وجود این امر سبب شلوغی جایگاه سوخت و تشکیل صف‌های طویل خودروها جهت سوخت‌گیری است که نیازمند زمان انتظار حدود ۲۰ دقیقه‌ای یا بیشتر است.

نبود سرمایه‌گذار اصلی‌ترین مانع ایجاد دومین جایگاه سوخت در ماهنشان 

در این راستا حمید حبیبی، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا گفت: مشکل جذب سرمایه‌گذار اصلی‌ترین موضوع احداث جایگاه سوخت در ماهنشان است.

وی با بیان اینکه با چند نفر از سرمایه‌گذاران مذاکراتی داشتیم گفت: با یکی از این سرمایه‌گذاران به توافق رسیده‌ایم و ما همکاری‌های لازم را با سرمایه‌گذار انجام خواهیم داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با بیان اینکه اداره جایگاه‌های سوخت توسط بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: خرابی جایگاه‌های سوخت و تعمیرات لازم در حوزه فعالیت بخش خصوصی است.

محمود ملکی، رئیس هیات تعاونی شهرستان ماهنشان نیز در این باره گفت: برطرف کردن مشکل ایجاد شده در نازل‌ها سیستمی بوده و ما فقط می‌توانیم این خرابی را در سیستم ثبت کنیم تا مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه مشکل ایجاد شده در سیستم ثبت می‌شود بیان کرد: بعد از ثبت مدت زمان سه روز لازم است مشکل برطرف شود.

مدیر عامل تعاون روستایی ماهنشان با بیان اینکه دستکاری سیستم نازل‌ها بیشترین دلیل خرابی است ابراز کرد: استفاده از کارت‌های مشکل‌دار توسط شهروندان باعث ایجاد مشکل در سیستم سوخت می‌شود و در این زمینه نیازمند همکاری همشهریان هستیم.

با این حال هر چند که گفته‌های مسئولان چندان قانع‌کننده نیست و نمی‌تواند اندکی از مشکلاتی که هم‌اکنون مردم با آن درگیر هستند را رفع کند اما امید است حداقل در بازه زمانی کوتاهی اندکی از این معضلات حل شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر