logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۸۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت در کشور

افزایش-شرکت‌های-دانش‌بنیان-سلامت-در-کشور-
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در عرصه سلامت فعال است که این تعداد در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم ۷۳۰ مورد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زنجان، یونس پناهی روز شنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های سلامت محور استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: بحث پژوهش در دولت شهید رئیسی به سمت مسئله محوری حرکت کرد، گفت: در این ارتباط هشت سیاست کلان در حوزه پژوهش اعلام شد.

بیشتر بخوانید

وی اظهار داشت: اولین نکته این بود که تمامی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی باید به صورت شبکه‌ای فعالیت داشته باشند و از اقدامات جزیره‌ای اجتناب کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به موضوع مهم عدالت نیز در این حوزه توجه شد، گفت: همواره یکی از گلایه‌های مطرح شده این بود که دسترسی محققان و پژوهشگران به امکانان پژوهشی عادلانه نیست .

وی گفت: تکمیل زنجیره پژوهشی از دیگر مسائل مورد توجه دولت بود که تلاش شد دانشگاه‌های کشور از نسل یک آموزشی به نسل دو پژوهشی و سپس به نسل سه ارتقا یابند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تکمیل این زنجیره به معنی آن است دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی باید علم تولید کنند، گفت: برای تبدیل شدن به فناوری فاصله آن‌ها را با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری پر کردیم.

تعداد پارک‌های علم و فناوری سلامت کشور به ۲۰ مورد می‌رسد

پناهی گفت: شمار پارک‌های علم و فناوری کشور نیز در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ مورد بود که هم اکنون با کارهای انجام گرفته به ۲۰ مورد افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: امروزه دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پژوهش را برای حل مسئله و در راستای نیازهای مردم به کار می‌گیرند.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص تجاری‌سازی شرکت‌ها نیز گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم این بود که دانشگاه‌ها بر اساس نیاز کشور پژوهش کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ماموریت های وزارت بهداشت حرکت می‌کنند، اضافه کرد: این مهم در راستای مسئله محوری و تجاری سازی است.

پناهی گفت: در زمان حاضر تامین بسیاری از مواد اولیه دارویی بیماری‌هایی مانند ام اس و حتی شیمی درمانی با حمایت وزارت بهداشت واگذار شده است.

وی خاطر نشان کرد: این وزارتخانه به مراکز تحقیقاتی کشور ماموریت داده تا برای درمان بیماری‌های سخت درمان همانند سرطان از روش‌های جدید کمک بگیرند تا بیماران در درمان سهولت بیشتری داشته باشند.

انجام اقدامات بزرگ درمانی در دولت سیزدهم

پناهی اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدت سه سال فعالیت دولت سیزدهم در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی اقدامات بزرگی را انجام داد.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های کلان رئیس جمهور شهید این بود که بهداشت مقدم بر حوزه درمان است و باید بحث پیشگیری و سلامت مردم مورد توجه باشد تا شهروندان کمتر به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مدت یاد شده با تلاش شبانه‌روزی بخش بهداشتی وزارتخانه، مراکز بهداشت در سطح کشور ارتقا یافت و بودجه‌های کلانی به این امر تخصیص داده شد.

وی اضافه کرد: بحث جوانی جمعیت، مسائل مربوط به سلامت خانواده، پیمایش بیماری‌های مهم مثل پرفشاری خون و دیابت نشان داد وزارتخانه، بهداشت را بر درمان مقدم می‌داند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بار بیماری‌ها در دنیا و جهان در حال افزایش است، گفت: امروزه بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، مغزی، سرطانی و تنفسی و تصادفات در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم توسعه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها متناسب با نیاز مردم است، گفت: یکی از نیازهای جدی کنونی وجود دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که در غربالگری کمک می‌کند تا بیماری‌ها به موقع تشخیص داده شود که اقدامات لازم در این زمینه در دولت سیزدهم انجام شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر