logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۸۶۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی ماهنشان خبر داد:

انجام مرمت و بازسازی حسینیه ارزه‌خوران ماهنشان

انجام-مرمت-و-بازسازی-حسینیه-ارزه‌خوران-ماهنشان
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهنشان گفت: بهسازی و مرمت دیوارهای بیرونی و محوطه مجموعه گردشگری حسینیه ارزه‌خوران ماهنشان در حال انجام است.

نجف‌علی عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: بهسازی و مرمت دیوارهای بیرونی و محوطه حسینیه ارزه‌خوران ماهنشان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه حسینیه ارزه‌خوران تنها بنا و میراث فرهنگی شهرستان است که به ثبت ملی رسیده است گفت: این بنای ارزشمند از دوره قاجاریه باقی‌مانده است که دارای معماری زیبا و سرستون‌های منحصر به فرد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهنشان مطرح کرد: بهسازی و مرمت این بنا با استفاده از اعتبارات کمک‌های مردمی و مساعدت و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان و اداره کل میراث فرهنگی شروع شده است.

وی با بیان اینکه بنای حسینیه ارزه‌خوران بنای زیبا و با معماری خاص است گفت: هدف از اجرای این پروژه حفظ هویت عینی و ذهنی شهر و سبک، روش و آئین مردمان این منطقه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهنشان با بیان اینکه این بنا دارای ویژگی‌های خواص و شگفت‌انگیز است گفت: مصالح به کار رفته در این بنا از خشت و گِل است و سقف آن نیز پوشیده از چوب است که سقف مذکور بر روی پنج ستون قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه مرمت حسینیه ادامه دارد مطرح کرد: پایان این پروژه بستگی به تامین اعتبار و هزینه دارد که این هزینه‌ها از طریق کمک‌های خیران و تخصیص اعتبار قابل تامین است.

عزیزی با بیان اینکه مردم این منطقه در ماه محرم در حسینیه اقدام به عزاداری می‌کنند اظهار کرد: بنای تاریخی حسینیه هر ساله در ماه محرم پذیرای تعداد کثیری از عاشقان امام حسین (ع) است که با گردهمایی در این مکان به عزاداری و سوگواری می‌پردازند‌.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴