logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۸۵۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
بعد از ۴۰ سال چشم‌انتظاری؛

مادر به آرامگاه فرزند شهیدش رسید

مادر-به-آرامگاه-فرزند-شهیدش-رسید-
مادر در این چهل سال چشم به راه پسرس بود با اینکه حس مادرانه‌اش ‌می‌گفت فرزندش شهید شده است اما همچنان در انتظار آمدنش بود.

زهرا رجبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه شهید بهرام رجبی که همه ایشان را به نام یدالله می‌شناختند در چهارم شهریور ماه سال ۱۳۴۴ دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه پیکر شهید بهرام رجبی بعد از ۴۰ سال چشم انتظاری با انجام آزمایش‌ دی ان ای در امام‌زاده شاه میرحمزه(ع) اصفهان پیدا شد اظهار کرد: این شهید بزرگوار در چندین مرحله در جبهه حضور داشتند و در تاریخ 23 اسفند 1363 در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

خواهر شهید در ادامه گفت: این شهید بزرگوار دارای شخصیتی آرام، با تقوا، دیندار و عاشق امام راحل بودند و در سال ۵۸ به عضویت بسیج و سپاه درآمد و آنجا فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

خواهر شهید رجبی ابراز کرد: شهید رجبی دارای روحیه انقلابی بود و در مسجد محله خود افراد زیادی را جذب نیروهای بسیج کرده بود.

وی ادامه داد: زمانی که شهید رجبی به جبهه حق علیه باطل اعزام شد مادر ایشان با کمک همسایه‌ها برای رزمندگان لباس می‌دوختند و برای استفاده به جبهه‌ها می‌رساندند. 

خواهر شهید رجبی با بیان کرد: مادرم خیلی چشم انتظاری برادرم را کشید شب و روز منتظر بود خبری از برادرم دریافت کند، وقتی درب منزل به صدا در می‌آمد فرقی نداشت شب باشد یا روز سراسیمه به سمت درب می‌رفت.

 رجبی افزود: به درستی که ۴۰ سال صبوری واقعا جای تحسین دارد مادری صبور از دیار غواصان دریا دل از شهر پایتخت شور و شعور حسینی مادری که خود عاشق امام حسین (ع) و ائمه اطهار  است.

وی ابراز کرد: زمانی که با مادرم درباره برادر شهیدم صحبت می‌کنم برای اینکه ناراحتی خود را بروز ندهد در حالی که صدایش می‌لرزد و می‌گوید فرزندم يدالله را در راه رضای خدا و امام حسین (ع) داده‌ام.

وی ادامه داد: روزی که از محل دفن برادرم آگاه شدیم مادرم خوشحال شد گفت خداوند تو را سپاس که فرزندم بعد از ۴۰ سال پیدا شد همین جمله مادرم غمی سنگینی را در وجودم کاشت غمی که  توصیف آن امکان پذیر نیست.

خواهر شهید رجبی گفت: شهید بهرام رجبی مهرماه سال گذشته در اصفهان تدفین شده بود که پس از انجام  آزمایش‌ DNA پیکر این شهید بزرگوار شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: مادر شهید رجبی پس از دیدن سنگ قبر فرزند شهیدش موافقت کرده است که پیکر ایشان در همان شهر اصفهان باقی بماند و به همین منظور سنگ مزار ایشان با حضور مسئولان بنیاد شهید تعویض شد.

خواهر شهید رجبی اضافه کرد: برادر شهیدم تاکنون جاویدالاثر بود ولی اکنون مطمئن شدیم که مزار ایشان کجاست.  

وی تاکید کرد: به گفته اهالی شهر اصفهان شهید رجبی اولین شهیدی است که در امامزاده شاه میرحمزه (ع) اصفهان دفن شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴