logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۸۵۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین ابهر:

امام هادی (ع) میراث‌دار ولایت است

امام-هادی-(ع)-میراث‌دار-ولایت-است
مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین ابهر گفت: امام هادی(ع) فرزند جوادالائمه(ع) است و دهمین واسطه فیض الهی که میراث‌دار عصمت و ولایت است.

حجت‌الاسلام حسن زلفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: امام هادی(ع) فرزند جوادالائمه(ع) است و دهمین واسطه فیض الهی که میراث‌دار عصمت و ولایت می‌شود و گنجینه‌دار حکمت و دانش و بینش رضوی و حال می‌آید تا زمین با وجود نورانی‌اش، به ملکوت پیوندی دوباره بخورد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه روش‌های حکیمانه و کمالات علمی، معنوی انسانی امام هادی علیه‌السلام سبب شد که آن بزرگوار در میان کارگزاران حکومت و دولت‌مردان عصر خویش محبوبیت خاصی پیـدا کنـد، گفت: در عصر امام هادی علیه‌السـلام عـده‌ای از غلاة در مورد ائمه علیهم‌السـلام افراط می‌کردند و آن بزرگواران را تا حد مقام خداوندی بالا می‌بردند و گروهی را با این افکار باطل به گمراهی کشانیده بودنـد. پیشوای دهم با گفتار حکیمانه، رفتار مدبرانه و نامه‌های روشنگرانه خـود مرز افراط و تفریط را مشـخص می‌کرد. 

مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین ابهر گفت: آن حضرت دوست‌داران واقعی اهل‌بیت علیهم‌السلام را از انحراف و تمایل به سوی اندیشه‌های نادرست و آراء باطل بر حذر می‌داشت.

وی تصریح کرد: امام هادی علیه‌السلام علاوه بر زیارت غدیر، برای تبیین جایگاه امامت و مشخص شدن منزلت پیشوایان معصوم علیهم‌السلام یکی از آثار ماندگار خویش را به نام زیارت جامعه کبیره که یک دوره امام‌شناسی‌ جامع و کامل است، به شیفتگان معارف اهل‌بیت علیهم‌السـلام عرضه کرده است.

زلفی با اشاره به گفته علامه مجلسی، افزود: زیارت جامعه کبیره از نظر سـند صـحیح‌ترین و از جهت محتوا فراگیرترین زیارت‌هـا نسبت به ائمه اطهار است و در مقایسه با دیگر زیارت‌ها از فصاحت لفظ و بلاغت معنی و شأن و منزلت والایی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط بحرانی که امامان شیعه در زمان عباسیان با آن رو به رو بودند، آنان را واداشت تا ابزاری جدید برای برقراری ارتباط با پیروان خود جست‌وجو کنند، گفت: این ابزار چیزی جز شبکه ارتباطی وکالت و تعیین نمایندگان و کارگزاران در مناطق مختلف توسط امام نبود. 

مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین ابهر خاطرنشان کرد: هدف اصلی این سازمان جمع‌آوری خمس، زکات، نذور و هدایا از مناطق مختلف توسط وکلا و تحویل آن به امام و نیز پاسخگویی امام به سؤالات و مشکلات فقهی و عقیدتی شیعیان و توجیه سیاسی آنان توسط وکیل امام بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر