logo
امروز : پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۸۵۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس حوزه خدیجه کبری(س) در گفتگو با موج‌رسا:

امام هادی (ع) معلم آموزه‌های اخلاقی بود

امام-هادی-(ع)-معلم-آموزه‌های-اخلاقی-بود-
کارشناس حوزه خدیجه کبری(س) گفت: امام هادی (ع) به جهاد فکری و اخلاق‌مداری توجه بسیار داشت و معلم آموزه‌های اخلاقی و تربیتی در جامعه بود.

زهرا اسماعيلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه امام هادی(ع) از روی تواضع و صبر مثالی بارز برای امامت و رهبری در جامعه بود اظهار کرد: ایشان با دانش و فضیلت‌های خود، نشان داد که مقام امامت در جایگاه معنوی و دینی بسیار با ارزش است و نیاز به کسی دارد که با همه درایت خود به رهبری، امر و نهی و هدایت آن بپردازد.

بیشتر بخوانید

وی با اذعان بر اینکه این امام بزرگوار به برگزاری مجالس علمی و نشر آموزه‌های اسلامی، علم و اخلاق اهمیت زیادی می‌دادند ابراز کرد: ایشان از طریق این اقدامات به مردم نشان دادند که امامت نه تنها مسئولیت‌های معنوی بلکه نقشی برجسته در توجیهات و راهنمایی مردم در زمینه‌های مختلف است.

کارشناس حوزه خدیجه کبری (س) زنجان اذعان کرد: این امام بزرگوار به جهاد فکری و اخلاق‌مداری تاکیدات بسیار داشتند و با نشر آموزه‌های اخلاقی اسلامی و تربیت نیکوها، بر آن بودند که مردم را به اخلاق‌مداری و رفتار اصیل اسلامی هدایت کنند.

اسماعيلی خاطر نشان کرد: این امام رئوف از دانش و علم خود برای روشن کردن مسائل دینی و علمی استفاده کرد تا افکار مردم را به جنبه‌های مثبت و روشنایی هدایت کنند و امیدآفرینی در جامعه سیاه و ناامید آن زمان را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه ایشان تمرکز خاصی بر روی اخلاق‌مداری داشته و به معرفی اخلاق‌ و تربیت اسلامی بین مردم می‌پرداختند، گفت: به عنوان یکی از روش‌های جهاد فکری، امام هادی (ع) در جامعه فرصت‌های آموزشی و اندیشه‌ آزاد را فراهم آورد و از افراد تشویق کردند تا به تفکر و اندیشه خود پایبند بمانند. 

اسماعيلی ابراز کرد: ایشان معلم آموزه‌های اخلاقی و تربیت اندیشه در جامعه بودند تا مردم را به اخلاق و ارزش‌های اسلامی هدایت کنند و به دنبال یافتن راه‌های مناسب برای حل مسائل جامعه باشند و با دشمنان اسلام و مسلمانان مقابله کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر