logo
امروز : پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۸۵۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

تمسک به ولایت در عصر غیبت ضروری است

تمسک-به-ولایت-در-عصر-غیبت-ضروری-است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: اوج مناظران دینی و معرفتی در زمان امام هادی (ع) به وقوع پیوسته است و باید در عصر غیبت به ولایت تمسک بجوئیم و از ایشان تبعیت کنیم.

حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه مهمترین اقدام امام هادی(ع) تبیین جایگاه امامت و ولايت‌مداری است اظهار کرد: این امام بزرگوار در راه دین زحمات زیادی را تقبل کردند و با فشارهای مضاعفی که بر ایشان وارد می‌شد از اصل دین کنار نکشیدند و راه جد بزرگوارشان را ادامه دادند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیر تبیین جایگاه امامت و ولایت را معرفی می‌کند اضافه کرد: در این زیارت‌نامه به بهترین شکل معارف دینی جهت رشد و تعالی انسان معرفی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه اوج مناظران دینی و معرفتی در زمان امام هادی (ع) به وقوع پیوسته است اضافه کرد: باید در عصر غیبت به ولایت تمسک بجوئیم و از ایشان تبعیت کنیم.

محدر با اذعان بر اینکه در مناظرات انتخاباتی نیز باید از سیره ائمه (ع) الگوبرداری کرد و رفتارهای ناشایست را کنار گذاشت تاکید کرد: رصدگران اصلی مناظرات دشمنان نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه در ایام انتخابات قرار داریم، بعد از ۴۵ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد و انقلاب اسلامی تثبیت شده است عنوان کرد: باید اهداف و معارف بلند انقلاب برای مردم تبیین شود و مردم بر اساس این معارف نامزدهای انتخاباتی را انتخاب کنند.

مدیر کل حوزه علمیه خواهران استان زنجان ابراز کرد: مردم باید بدانند تبیین انقلاب و دستاوردهای آن از اصول اصلی نظام است و باید به آن توجه کرد.

محدر گفت: مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف بیانگر ارادت و اعتماد آن‌ها به نظام و انقلاب است و تبلیغات منفی دشمنان با مشارکت بالای مردم به هیچ تبدیل خواهد شد.

وی با اذعان بر اینکه امام راحل با برگرفتن از سیره ائمه اطهار (ع) سکان هدایت انقلاب نو پای اسلامی را بر دست گرفت ابراز کرد: اکنون این انقلاب و دستاوردهای آن باید برای نسل‌های جدید تبیین و معرفی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان تصریح کرد: دوران امامت ائمه اطهار (ع) از چند جنبه بررسی می‌شود بخش اول تا دوران امام سجاد (ع) است که در این بخش اصل حفظ تشیع و دین است.

محدر اضافه کرد: اصل ماموریت ائمه اطهار(ع) حفظ دین، امامت و اصل تشیع است که در این زمینه شاگردان زیادی به دست ائمه تربیت و به نقاط مختلف جهت تبیین و تبلیغ اسلام ارسال شدند.

وی با بیان اینکه دوره دوم از امام باقر(ع) شروع و به دوران امام موسی بن جعفر (ع) می‌رسد ادامه داد: این دوران اصل تبیین معارف دین مطرح است و باید در نظر داشت تا زمان امام سجاد (ع) به دلیل شرایط موجود امامان فرصت تبیین معارف دینی را نداشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به اینکه از زمان امامت امام رضا (ع) شیعه از لحاظ فکری رشد و نمو پیدا کرد و معارف بلند تبیین شد ابراز کرد: امام رضا (ع) و امام جواد (ع) مناظرات گوناگون با افراد مختلف داشتند.

وی ادامه داد: امام هادی (ع) در دورانی حضور یافتند که شیعه شکل گرفته بود و شیعیان با معارف ابتدایی و اصول فقه آشنا بودند و بنا به شرایط موجود لازم بود امام هادی (ع) حقایق ناب را به مردم و علاقمندان دین و اسلام معرفی کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر