logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۸۵۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره برق شهرستان ابهر خبر داد:

رشد ۱۰ درصدی مصرف سالانه برق در ابهر

رشد-۱۰-درصدی-مصرف-سالانه-برق-در-ابهر
رئیس اداره برق شهرستان ابهر به رشد ۱۰ درصدی مصرف سالانه برق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این رقم در شهرستان ابهر ۱۸ درصد مربوط به افرایش مصرف در حوزه صنعت است.

علی حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به وضعیت برق در کشور در قبل از دولت سیزدهم و پس از آن اشاره کرد و گفت: خاموشی‌ها و قطع مکرر برق در این دولت به پایان رسید و ۸.۲ مگاوات آمپر معادل ۹ درصد به ظرفیت توزیع و انتقال شهرستان ابهر به همراه ۱۲ کیلومتر مدار در این منطقه اضافه شد.

بیشتر بخوانید

وی میزان برق مصرفی شهرستان ابهر را ۵۱۰ هزار مگاوات‌ساعت در سال اعلام کرد و گفت: هفت مگاوات آن از طریق نیروگاه خورشيدی و ۳.۲ مگاوات از طریق نيروگاه گازی بخش خصوصی تأمین می‌شود.

رئیس اداره برق شهرستان ابهر بیان کرد: تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در اولويت برنامه برق منطقه‌ای است و كارهای اجرایی یک نيروگاه سه مگاواتی نيز شروع شده است. 

حسنی به رشد ۱۰ درصدی مصرف سالانه برق در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: این رقم در شهرستان ابهر ۱۸ درصد مربوط به افرایش مصرف در حوزه صنعت است که نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی صنعت استان است.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های سرمایشی حدود ۴۰ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این میزان بیشتر از مجموع ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشوری مانند پاکستان با یک و نیم برابر جمعیت و اقلیم بسیار گرم‌تری نسبت به ایران است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴