logo
امروز : پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۸۵۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماهنشان:

۵۱ معدن ماهنشان فعال است

۵۱-معدن-ماهنشان-فعال-است
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماهنشان با بیان اینکه ۶۱ معدن در شهرستان ماهنشان وجود دارد گفت: از این تعداد، ۵۱ معدن در حال حاضر فعال هستند.

ابراهیم قزلباش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: ۶۱ معدن در شهرستان ماهنشان وجود دارد که از این تعداد، ۵۱ معدن در حال حاضر فعال هستند و استخراج و بهره‌برداری از این معادن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ماهنشان مملو از وجود منابع معدنی است گفت: معادن متعدد و متنوعی در این منطقه وجود دارد که از جمله آن، معادن سرب و روی انگوران که بزرگترین معدن خاورمیانه است، معدن طلا توزلار، معدن سرب و روی ساری‌آغل، معدن مس بایچه‌باغ، معادن سنگ انگوران از جمله آن‌هاست.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت ماهنشان خاطر نشان کرد: از مهمترین ماده معدنی که در این معادن استخراج می‌شود سرب و روی، نمک، پتاس، سنگ‌ آهن، مس، سنگ تراورتن است.

وی گریزی به مسأله سرمایه‌گذاری در معادن زد و در این باره بیان کرد: گرایش فعالان و سرمایه‌گذاران در این رابطه متفاوت بوده و بستگی به نوع فعالیت و مقرون به صرفه بودن بهره‌برداری از معادن دارد.

قزلباش در رابطه با آغاز فعالیت معادن گفت: در ابتدا فعالیت هر معدن و قبل از صدور پروانه اکشتاف، استعلام از طریق منابع طبیعی انجام می‌شود و مراتب تردد و تعیین مسیر نیز تا دسترسی به راه‌های مواصلاتی منابع طبیعی معین و مشخص می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر