logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۸۵۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
میزگرد؛

نامزدهای انتخابات از ترور شخصیتی همدیگر بپرهیزند

نامزدهای-انتخابات-از-ترور-شخصیتی-همدیگر-بپرهیزند
نامزدهای انتخابات باید از ترور شخصیت و ایجاد دو قطبی برای جلب مخاطب و افزایش آرا بر حذر باشند و بدانند مردم دوستار این موضوع نیستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» انتخابات در کشور ما امری مهم است و مشارکت مردم در آن حائز اهمیت‌ است. اما در هر انتخاباتی همان‌طور که شاهد بوده‌ایم، دشمنان برای عدم مشارکت مردم تبلیغات گسترده کرده‌اند و در انتخابات پیشرو نیز همین روند را ادامه می‌دهند. 

بیشتر بخوانید

اما در میان تنها یک حرکت اشتباه نامزدهای انتخاباتی کافی است تا جو کاملاً بهم بریزد و بازی برد و باخت دشمن شروع شود. با این شرایط نامزدهای انتخاباتی باید به اخلاق‌مداری و حرکت در مسیر اخلاق و بینش اسلامی توجه کنند و همدیگر را در مناظرات مورد حمله قرار ندهند چون با این روش به نظام لطمه خواهند زد و از سویی دیگر مردم دوستار مناظرات ناسالم نیستند. 

رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند؛ قدرت نقش‌آفرینی مردم در حوادث بزرگ را ما نباید فراموش کنیم. این را در زندگی خودمان تجربه کردیم، هم خودمان باید فراموش نکنیم، هم این تجربه را به دیگران منعکس کنیم. 

در این راستا برای پرداختن به موضوعات مبنی بر انتخابات و اهمیت و جایگاه حضور مردم در این عرصه میزگردی در پایگاه خبری موج‌رسا تشکیل شد که مشروح آن را در گزارش زیر می‌خوانید:

 

 نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است

حجت‌الاسلام عنايت‌الله شامی کارشناس سیاسی با بیان اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و حضور و مشارکت مردم در انتخابات نشان دهنده عزت و اقتدار کشور است اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از جایگاه‌ها که در جهان وجود دارد ساختار حکومتی آن‌ها مردم هستند، اذعان کرد: تفاوتی که در این ساختارها با نظام جمهوری اسلامی وجود دارد این است که نظام کشور ما بر مبانی اسلام است که به وسیله معمار بزرگ انقلاب به ثمر نشسته است.

این کارشناس سیاسی گفت: امام راحل جمهوری اسلامی را در کشور پایه‌گذاری کرد تا مردم در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند و خود برای کشورشان تصمیم بگيرند. 

شامی افزود: زیرا پایه و اساس شکل‌گیری انقلاب حضور مردم در عرصه‌های مختلف است و حکومتی که مردمی باشد وحدت و یکپارچگی خود را حفظ می‌کند و به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امام راحل با تدبیر خود به این اصل واقف بود و انقلاب اسلامی را یک انقلاب مردمی می‌دانست افزود: ایشان به این مهم آگاه بود که حضور و مشارکت مردم  در کشور مخصوصاً در تصمیمات مهمی چون انتخاب امری مهم است 

کارشناس سیاسی با بیان اینکه در اولین روزهای انقلاب بحث رفراندوم قانون اساسی مطرح شد و حضور مردم در قانون اساسی رنگ و بوی خاص گرفت گفت: بحث نظام جمهوری اسلامی را خود مردم تعیین و به عرصه آوردند و معرفی کردند و این اهمیت حضور مردم در عرصه را نشان می‌دهد.

شامی گفت: در ریاست جمهوری نظامی شکل گرفت که تمام کارگزاران نظام تا پایین‌ترین سطح با نظر مردم گاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم بود. 

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات و مشارکت مردم در آن بستگی به حضور مردم دارد، خاطر‌نشان کرد: چراکه مردم هستند برای کشور تصمیمات مهم می‌گیرند و چه بهتر این تصمیمات با آگاهی و بصیرت لازم باشد. 

کارشناس سیاسی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری باید سعی کنیم شخصی مانند شهید آیت‌الله رئیسی را انتخاب و هدایت جامعه را به وی بسپاریم، یادآور شد: شهید آیت‌الله رئیسی فردی سخت‌کوش بود که خود را خدمتگزار مردم معرفی کرد و در این راه نیز به شهادت رسید، با این حال امیدواریم مردم پای صندوق‌های رای با مشارکت حداکثری با انتخاب اصلحی همانند شهید آیت‌الله رئیسی دشمنان نظام را ناامید کنند.

 

دشمنان نظام مشارکت مردم در انتخابات را رصد می‌کنند

علی احمدی، کارشناس سیاسی با بیان اینکه هشتم تیر ماه سال ۱۴۰۳ انتخابات زودرس ریاست جمهوری را پیش‌رو داریم، اذعان کرد:   بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی بر اساس قانون اساسی در کشور مهلت ۵۰ روزه برای جایگزینی فرد اصلح برای ادامه و مدیریت کشور لازم است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هرگز به بن‌بست نمی‌رسد و مردم بار دیگر با حضور و مشارکت پرشور خود در انتخابات‌ فرد اصلح و ولايت‌مدار را انتخاب و سکان اداره کشور را به دست وی خواهند سپرد ابراز کرد: برگزاری انتخابات در کشور امری ضروری است و مشارکت در آن ضروری‌تر است و انقلاب با مشارکت‌های مردم در عرصه‌های مختلف به وجود آمده است و این مردم هستند که برای اداره‌ کشور تصمیم می‌گیرند و شرایط با ثبات‌تری به وجود می‌آوردند.

احمدی با اشاره به اینکه مردم باید در این انتخابات به دنبال فرد اصلح باشند و به کسانی رأی دهند که گفتار و کردار آن‌ در عمل یکی بوده و صداقت جزو اصلی رفتار فرد منتخب باشد اذعان کرد: نامزدهای انتخابات باید از ترور شخصیت و ایجاد دو قطبی برای جلب مخاطب و افزایش آرا بر حذر باشند و بدانند مردم دوستار این موضوع نیستند.  

وی با اشاره با اینکه مقام معظم رهبری چندین بار در بیانات خود نسبت به دوری از لجن‌پراکنی و بی‌اخلاقی نامزدهای انتخاباتی تاکید و سفارش داشتند گفت: اتحاد در جامعه امری مهم است و مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی از همه مهمتر است.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: بعد از اتمام انتخابات پیروز میدان مردم هستند و دشمنان نظام این موضوع که همان مشارکت مردم در انتخابات است را با دقت رصد می‌کنند.

احمدی گفت: مردم همیشه در صحنه انقلاب با مشارکت حداکثری خود دشمنان نظام را ناامید خواهند کرد و فرد اصلح برای مدیریت جامعه را انتخاب و معرفی خواهد کرد.  

حضور و مشارکت مردم در انتخابات باعث یاس دشمنان می‌شود

زهرا اسماعیلی کارشناس سیاسی با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم در انتخابات، علت حضور مردم در عرصه‌های مختلف را می‌توان مورد بررسی قرار داد اما در این باره نیاز است اول نظام و اصل جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار داده شود اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نام حکومت ایران است که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه جمهوریت و اسلام‌گرایی بنا نهاده شده است.

وی اذعان کرد: جمهوری یعنی اگر کشورمان ایران را به عنوان یک کشور مردم‌سالار و مردمی بدانیم، مردم به همین دلیل برای عزت و احترام خود در امر انتخابات شرکت موثر دارند. چه بسا هر کشور مردمی دیگر برای تحقق پیدا کردن اهداف قانونی و نظامی خود با مشارکت در انتخابات حق خود را به اثبات می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه مردم خود تعیین کننده سرنوشت کشورشان هستند و با مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی نظام جمهوری را ارجعیت داده و بیان می‌کنند که پشت این نظام و ولایت تا پای جان هستند، افزود: نظام و حکمت کشور برای اینکه در بین سایر کشورها حرفی برای گفتن داشته باشد نیازمند پشتبانی است‌ که‌ آن پشتبانی خود مردم هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: در انتخابات باید به دنبال فرد اصلح بود تا بتوانیم هدایت جامعه را به وی واگذار کنیم بنابراین باید بررسی کنیم فردی که پای کار می‌آید چه شخصیتی دارد و با چه هدفی به میدان آمده است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم مثل همیشه پای صندوق‌های رأی دشمنان داخلی و خارجی را سرکوب می‌کند، گفت: مردم با مشارکت خود در عرصه انتخابات پیشرفت‌های کشور را به رخ جهان خواهد کشاند پيشرفت‌هایی که دشمنان تاب و تحمل دیدن آن را ندارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه پیروز میدان در این عرصه مردم و مشارکت حداکثری است، گفت: شهید جمهور مظهر شعارهای انقلاب بود و برای پیشرفت کشور اقدامات مهمی انجام داد و در مسیر خدمت و خدمتگزاری به مردم نیز جان خود را از دست داد. 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴