logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۸۵۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

افزایش 15 درصدی جمعیت دامی استان زنجان

افزایش-15-درصدی-جمعیت-دامی-استان-زنجان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد ‌کشاورزی استان زنجان با اشاره به روند رو به رشد دامداری‌های استان گفت: جمعیت دامی استان امسال 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

محمدعلی صادقی در گفتگو با خبرنگار «موج‌رسا» با اشاره به اینکه با توجه به بارش‌های خوب، مراتع استان زنجان از وضعیت خوبی برخوردار است اظهار کرد: وضعیت مراتع در سطح تولیدات دامی استان و پرورش دام تاثیر مثبتی گذاشته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه وضعیت گله‌های دام استان مناسب است و در بحث اصلاح نژاد دام نیز اتفاقات خوبی انجام شده است عنوان کرد: به لحاظ جمعیت دام روستایی نیز پیش‌بینی می‌کنیم 10 تا 15 درصد شاهد افزایش جمعیت دامی باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه در خصوص دامداری‌های صنعتی نیز شاهد روند رو به رشدی در استان هستیم عنوان کرد: در خصوص تولید گوشت قرمز نیز سعی داریم واحدهای دامداری صنعتی گوساله و بره با تامین سرمایه در گردش یا کمک مشارکتی هولدینگ‌های مشارکتی راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید براینکه با این روش توانستیم چند واحد صنعتی دامپروری را در استان زنجان راه‌اندازی کنیم ادامه داد: حمایت از این واحدها به منظور تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان زنجان انجام می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه حمایت از واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های استان محسوب می‌شود ادامه داد: ادارات مربوطه نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به وضعیت تولید گوشت قرمز اظهار کرد: با توجه به شرایط جمعیتی استان مازاد تولید گوشت را شاهد هستیم.

‍معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه عمده دامداری‌های استان کوچک و بیشتر مختص پرورش گوسفند هستند ادامه داد: 55 درصد گوشت مورد نیاز استان از همین دامداری‌های سبک تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر