logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۸۵۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
شهردار سلطانیه:

جشنواره گل محمدی در سلطانیه برگزار می‌شود

-جشنواره-گل-محمدی-در-سلطانیه-برگزار-می‌شود-
شهردار سلطانیه با بیان اینکه دومین جشنواره گل محمدی و گلاب در سلطانیه اجرایی خواهد شد، گفت: این مراسم در آرامگاه چلبی اوغلو از تاریخ ۲۹ خرداد تا ۴ تیر ماه برگزار می‌شود.

مصطفی کلانتری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه برای دومین بار در شهرستان سلطانیه مراسم گل و گلاب برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره در آرامگاه چلبی اوغلو از تاریخ ۲۹ خرداد تا ۴ تیر ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: چنین رویداد‌هایی از جذب بیشتر گردشگران و معرفی هرچه بهتر شهرستان است، برگزاری و تداوم این جشنواره نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد.

شهردار سلطانیه با اشاره به ارگان‌هایی که در برپایی این رویداد یاری رساندند تصریح کرد: این مراسم به همت مسئولان شهرداری، فرمانداری، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و شورای شهر اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امید است دیار تاریخی سلطانیه قطب گل محمدی در غرب کشور شود، زیرا با توجه به سطح استقبال مردم و همینطور فضایی که شکل گرفته است اتفاقات خوب و بزرگی رخ می‌دهد.

کلانتری افزود: برنامه گل غلتان نیز اجرا خواهد شد که در آن نوزادان در آغوش گل‌های محمدی پیچانده می‌شوند تا جسم و جانشان معطر، مطهر و متبرک شده و به نوعی فرزندان خود را با نام حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام، بیمه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم بیانگر وحدت مردم و نشان از استعدادهای حوزه تولید بخش کشاورزی در این منطقه است، گفت: رویدادهای شهرستان سلطانیه در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری و نمایشگاهی می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی شود.

شهردار سلطانیه ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده برای سال آینده این جشنواره را ثبت و آن را گسترش خواهیم داد و بخش فرهنگی و گردشگری نیز در این فضا حضور پر رنگ‌تری خواهد داشت.   

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر