logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۸۵۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر خبر داد:

افتتاح ۲ مرکز همسان‌گزینی در ابهر

افتتاح-۲-مرکز-همسان‌گزینی-در-ابهر
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر گفت: دو مرکز همسان‌گزینی به مناسبت هفته ازدواج در شهر ابهر افتتاح شد.

علی مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: دو مرکز همسان‌گزینی به مناسبت هفته ازدواج با حضور بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان و اسماعیلی معاون امور جوانان در شهرستان ابهر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این مراکز براساس ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده با مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان و تأییدیه سازمان تبلیغات اسلامی در شهر ابهر برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه‌اندازی شد و خدمات در این مراکز مشاوره‌های قبل از ازدواج تا پس از عقد و زندگی زناشویی ادامه دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی خوبی که در چنین مراکزی در نهضت صحیح ازدواج، همسان‌گزینی که مشاوره در مراحل پیش و پس از ازدواج انجام می‌دهند، شاهد افزایش نرخ ازدواج و قوام، استحکام و دوام زندگی مشترک باشیم.

وی تصریح کرد: خانواده خوب فرزندان صالحی را به جامعه تحویل خواهد داد و همین امر موجب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود.

مقدم با بیان اینکه فعالیت‌های این مراکز در راستای ایجاد ازدواج‌های موفق و پایدار با شناخت کامل دوطرف از یکدیگر انجام می‌شود، گفت: دغدغه اصلی ما تشکیل خانواده پایدار و ازدواج موفق است که امیدواریم با تأسیس چنین مراکزی آسیب‌های اجتماعی خانواده که ازدواج‌های نامناسب یکی از علت‌های آن است کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی تحولات اجتماعی و خانواده و همچنین تغییر کارکردهای خانواده نیز نشان‌ می‌دهد، نقش فرد در انتخاب همسر افزایش پیدا کرده و جایگاه خانواده از نقش محوری در این موضوع به نقش مشورتی تبدیل شده‌ است، از سوی دیگر گسترش نااطمینانی جوانان در حوزه‌های مختلف، تغییر ملاک‌های ازدواج منجر به سخت شدن فرآیند انتخاب همسر شده‌ است، بنابراین کمک به خانواده و فرد در انتخاب همسر از سوی نهاد دیگری ضروری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر با اشاره به اینکه ۶ مرکز مشاوره در ابهر فعالیت دارند، گفت: زوجین از اینکه به این مراکز مراجعه کنند خجالت می‌کشند، بنابراین باید فرهنگ‌سازی انجام شود که حتما قبل از ازدواج، حین ازدواج و ازدواج حتما در مراکز مشاوره حضور پیدا کنند و متخصصین در این مراکز در حل مشکلات کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر