logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۸۴۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان خبر داد:

فعالیت اکیپ‌های دامپزشکی روز عید قربان

فعالیت-اکیپ‌های-دامپزشکی-روز-عید-قربان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اکیپ‌های دامپزشکی روز عید قربان فعال هستند گفت: دو اکیپ ثابت و سیار در روز عید قربان در سطح شهر فعال خواهند بود.

ذوالفقار رشیدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: اکیپ‌های دامپزشکی روز عید قربان فعال هستند که در غالب دو اکیپ ثابت و سیار فعالیت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها از ساعت هفت صبح تا ۱۳ فعال خواهند بود بیان کرد: هدف از انجام این نظارت‌ها رعایت بهداشت و ارائه دام سالم و عرضه گوشت سالم است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان یادآور شد: از نشانه‌های دام سالم نحوه ایستادن دام و صاف بودن پشت دام است یعنی قوس و انحنا نداشته باشد، دام باید عاری از هرگونه زخم در لثه و لب‌ها و داخل دهان باشد و ترشح بزاق بیش از حد نباشد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که گوشت جهت استفاده ۲۴ ساعت بعد از ذبح در یخچال نگهداری شود و ۴۸ ساعت بعد از نگهداری در یخچال نیز قطعه‌بندی شود.

رشیدیان با بیان اینکه اکنون در فصول گرم سال قرار داریم عنوان کرد: باید سعی داشت که موارد کشتار، پوست‌گیری و خون‌گیری در کم‌ترین زمان ممکنه به انجام برسد و گوشت به یخچال منتقل شود.

وی ابراز کرد: خون‌گیری از موارد مهم در ذبح دام است که بعد از کشتار باید دام را از پاهای پشت آویزان کرد تا خون‌گیری انجام شود.

رشیدیان تصریح کرد: اگر خون‌گیری درست انجام شود گوشت به رنگ قرمز کهربایی خواهد بود و کیفیت بالایی خواهد داشت.

وی با اشاره به ذبح دام و تاثیر آن در سلامتی مردم گفت: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و عدم رعایت بهداشت با شماره‌های ۰۲۴۳۶۲۲۲۴۳۷ و ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا مورد برسی و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر