logo
امروز : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۸۴۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری:

انتخابات واقعیت میدان و عمل است

انتخابات-واقعیت-میدان-و-عمل-است
معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با بیان اینکه در خصوص انتخابات مسئله‌ای وجود دارد آن هم واقعیت میدان و عمل است، گفت: اگر بخواهیم حامی انقلاب باشیم باید وارد میدان شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» قاسم جعفری ظهر امروز در نشست بصیرتی با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات و نقش آفرینی اساتید با بیان اینکه در خصوص انتخابات مسئله‌ای وجود دارد آن هم واقعیت میدان و عمل است، گفت: اگر بخواهیم حامی انقلاب باشیم باید وارد میدان شویم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق فرمایشات رهبری بصیرت ارکانی دارد و شامل تشخیص درست موضوع، اقدام به موقع و اقدام به اندازه است. گاهی ما در یکی از این موضوعات دچار مشکل هستیم یا موضوع را به درستی تشخیص نمی‌دهیم.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با اشاره به سخنان شهید بهشتی عنوان کرد: بعد از انقلاب اگر کسی بگوید اوضاع خوب است این یعنی حماقت، اگر کسی بگوید اوضاع تاریک و نابسامان است این یعنی خیانت، اما اگر بگوئیم کار‌ها و چالش‌های زیادی داریم و برای تمامی آن‌ها هم راه حل داریم این حمایت است.

وی ادامه داد: امروزه از نخبگان این انتظار می‌رود که این سد‌ها و موانع را تخریب کنند و با منطق و قدرت علم با حمایت واقعی در انتخابات مشارکت پررنگی داشته باشند.

جعفری افزود: در اصل مشارکت دو گروه داریم یکی که می‌خواهد سر به تن انقلاب اسلامی و ملت ایران نباشد که همان دشمنان هستند و ایران را به چشم ضرر می‌بینند، کسانی دیگر نیز هستند که دلسوز انقلاب هستند.

وی ابراز کرد: کسانی که دلسوز نظام هستند ایراداتی هم دارند و می‌گویند افرادی که می‌آیند سابقه و حاشیه داشتند، اگر دلسوز نظام هستیم باید عیب و ایراد افراد را نادیده بگیریم زیرا افراد ایده‌آل نیستند.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با بیان اینکه کاندیدای ریاست جمهوری باید در گفتارشان دقت کرده و صادق باشند، اظهار کرد: مسئولان و زحمت کشان در جامعه دچار شایعه پردازی شده و سخنان دشمنان نیز قالب شده است که این بسیار اشتباه است.

وی گفت: کسی که دست در جیب بیت‌المال می‌کند باید سریعا دستش را قطع کرد، هزینه جرم را باید افزایش دهیم. 

جعفری با اشاره به اینکه نهاد‌های انقلابی ظرفیت علمی بسیار بالایی دارند، افزود: علم به تنهایی کفایت نمی‌کند، ما باید در عرصه مدیریت و حکمرانی خود را توانمند کنیم.

وی ادامه داد: انتخابات آثار داخلی دارد و بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب این مسئله مهم باید مکمل حماسه بدرقه شهیدان خدمت باشد. کسی که مسئولیت می‌پذیرد باید ایثار و خودگذشتگی داشته باشد.

معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اگر ملتی اراده کرد که زنده بماند قضا و قدر چاره‌ای جز اجابت ندارد تا زنجیر‌ها را بگسلد عنوان کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی تحمل این رنج را تجربه کرد و امام راحل به کمک ملت توانست پیروز شود.

وی ادامه داد: وقتی به سمت قله می‌رویم طبیعی است مسیر هموار و صاف نباشد اما باید به سوی بالا رفت، ملت ایران در جنگ اراده‌ها تصمیم گرفته به قله عزت برسد.

جعفری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی را باید از سه دریچه نگاه کرد، افزود: اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی و آسیب‌ها و چالش‌ها سه دریچه‌ای هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در ۹۰ درصد جنگ‌ها و عملیاتی که شکست در آن وجود داشت حضور نفوذی بوده و از درون ضربه می‌زدند، در زمینه اقتصاد نیز همینطور است.

معاون نظارت و هماهنگی امور مجلس ریاست جمهوری اذعان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علم، دانش و فناوری حقیقتا شگرف و بزرگ بوده و منحصر به فرد است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر