logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۸۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ناپایداری‌های جوی در زنجان ادامه دارد

ناپایداری‌های-جوی-در-زنجان-ادامه-دارد
کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: ناپایداری‌های جوی تا روز پنج شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

الهام نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه آسمان استان زنجان امروز صاف تا قسمتی ابری است  که از بعد از ظهر با وزش باد و افزایش ابر همراه خواهد بود اظهار کرد: سرعت وزش باد به طور موقت می‌تواند به آستانه نسبتاً شدید برسد.  

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه رگبار پراکنده باران، رعد و برق در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود ابراز کرد: این شرایط ناپایدار در روزهای آینده نیز برقرار خواهد بود و در این مدت رگبار باران و رعد و برق و وزش لحظه‌ای باد نسبتاً شدید دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه احتمال آبگرفتگی موقت برخی معابر و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در اثر ناپایداری‌های جوی وجود دارد گفت: در همین زمینه هشدار زرد هواشناسی صادر شده است و این هشدار تا روز دوشنبه اعتبار دارد. همچنین دمای هوا تا روز سه شنبه افزایشی خواهد بود.

نجفی ابراز کرد: ناپایداری‌های جوی تا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری افزایش می‌یابد، با این وجود دمای فعلی شهر زنجان ۲۲ درجه سانتی‌گراد است.

وی عنوان کرد: داده‌های ایستگاه‌های استان زنجان در 24 ساعت گذشته ایستگاه‌های خیرآباد، سجاس و زرین‌رود با 9 درجه سلسیوس کمترین و ایستگاه‌‌ دستجرده با 35 درجه سلسیوس بیشترین دمای استان را ثبت کرده‌اند.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۱ و ۲۶ درجه،‌ حلب ۱۴ و ۳۵ درجه، گرماب ۱۱ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر