logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۸۴۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی خدابنده خبر داد:

افتتاح 5 طرح کشاورزی در خدابنده

افتتاح-5-طرح-کشاورزی-در-خدابنده
مدیر جهاد کشاورزی خدابنده از افتتاح پنج طرح در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین پروژه‌ها در بخش آب و خاک با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 938 ریال است و ۵۵۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از نسیم اشراق علی اسداللهی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای جهاد کشاورزی اظهار داشت: بیست و هفتم خرداد ماه که مصادف با سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی است، به نام روز جهاد کشاورزی مزین شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: هفته جهاد کشاورزی فرصتی را فراهم کرده تا خادمان این عرصه ضمن یادآوری و گرامیداشت فرهنگ ایثار و جهاد، دستاوردها و عملکردهای جهاد کشاورزی را تبیین و عموم مردم را از طرح‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی آگاه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده ادامه داد: بخش کشاورزی شهرستان خدابنده دارای 24 هزار و 785 نفر بهره‌بردار فعال، 353 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی شامل 345 هزار و 321 هکتار اراضی زراعی است که 320 هزار و 312 هکتار اراضی دیم، 25 هزار هکتار اراضی آبی، 8 هزار و 188هکتار اراضی باغی و311 هزار و 532 رأس دام سبک و سنگین را شامل می‌شود.

وی افزود: کشت 126 هزار و 400 هکتار گندم دیم و 5 هزار و 600 هکتار گندم آبی، ۹۱ هکتار کلزا، ۳۵۰ هکتار گلرنگ، ۱۵۰ هکتار کاملینا، کشت نشائی ۲۰ هکتار پیاز در اراضی زراعی شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده ادامه داد: در سال گذشته شرکت‌زرین کشت زرین‌رود به عنوان شرکت خدمات مکانیزاسیون کشاورزی برتر و همچنین شرکت سبزدشت کرسف به عنوان شرکت خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی برتر در سطح ملی انتخاب شده و همچنین هشت کشاورز نمونه در سطح استان حائز مقام شدند.

وی افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در سطح شهرستان بالغ بر 60 هزار نفر و راه‌اندازی دو اتحادیه زراعت و دامداری و استقرار اتاق اصناف کشاورزی از دیگر دستاوردهای مهم در سال گذشته است.

اسداللهی اذعان داشت: آبیاری تحت فشار در ۲۹ هزار و ۸۶۰ هکتار از اراضی شهرستان خدابنده اجرا شده که این موضوع برای شهرستان کم‌آبی چون خدابنده از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: پنج پروژه در شهرستان خدابنده قابل افتتاح است که بیشترین آن در بخش آب و خاک با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 938 ریال است و با افتتاح این پروژه‌ها در هفته جهاد کشاورزی ۵۵۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر