logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۷۹۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان زنجان خبر داد:

پایش آب شرب زنجان توسط ۶ آزمایشگاه تخصصی

پایش-آب-شرب-زنجان-توسط-۶-آزمایشگاه-تخصصی-
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان زنجان گفت: پارامترهای کیفی آب آشامیدنی در اقصی نقاط استان زنجان به صورت روزانه توسط ۶ آزمایشگاه تخصصی مورد پایش قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، علی‌محمد نادرخانی اظهار کرد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان از سال ۹۶ موفق به کسب گواهی ISO 17025 شده و تاکنون ۶ بار موفق به تمدید و انطباق فعالیت‌ها با این استاندارد شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این ارزیابی بر اساس نظام‌نامه تائید شده معاونت نظارت بر بهره‌برداری که به تصویب مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رسیده است، انجام می‌گیرد و کسب و تمدید آن، تائید اطمینان از صحت و دقت نتایج آزمایشگاه را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان زنجان بیان کرد: ارزیابی دوم شایستگی آزمایشگاه مرکزی آب زنجان شامل معیارهایی همچون استاندارد ISO 17025 ویرایش ۲۰۱۷، روش‌های اجرایی، دستورالعمل‌ها، فرم‌ها، سایر مستندات و استانداردهای مرتبط است.

وی هدف از اجرای این ارزیابی را سنجش میزان انطباق با الزامات استاندارد ISO 17025 ویرایش ۲۰۱۷ و اطمینان از صلاحیت و ارائه نتایج صحیح و دقیق توسط آزمایشگاه عنوان کرد.

نادرخانی ایراز کرد: در این ارزیابی دو روزه واحدهای آزمایشگاه فیزیکو شیمیایی، باکتریولوژی و نمونه‌برداری آب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پارامترهای کیفی آب آشامیدنی در اقصی نقاط استان زنجان به صورت روزانه توسط ۶ آزمایشگاه تخصصی مورد پایش قرار می‌گیرد که حاصل این پایش‌های مستمر کیفیت بالای آب آشامیدنی در استان است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر