logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۷۹۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر:

هنرمندان برای دریافت کد شناسه اختصاصی اقدام کنند

هنرمندان-برای-دریافت-کد-شناسه-اختصاصی-اقدام-کنند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: هنرمندان ابهری برای دریافت کد شناسه اختصاصی برای محصولات خود اقدام کنند.

امیر علی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در شهرستان ابهر ۸۲۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از اداره میراث فرهنگی پروانه دریافت کرده‌اند، گفت: استادکاران، صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی برای جلوگیری از تضییع حقوق خود و بهره‌مندی از معافیت مالیات بر ارزش افزوده نسبت به دریافت کد شناسه اختصاصی محصولات خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق همکاری و تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفتن کد شناسه اختصاصی محصولات صنایع‌دستی تولید داخل، فراهم شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: تولیدکنندگان، فروشندگان و تجار صنایع‌دستی باید براساس اصلاح ماده یک قانون تسهیل تکالیف مؤدیان از طریق مراجعه به سامانه جامع تجارت به نشانی www.ntsw.ir تمام محصولات و تولیدات خود را ثبت و به ازای هر محصول کد شناسه دریافت کنند تا بتوانند نسبت به صدور فاکتور الکترونیکی و ثبت در سامانه مؤدیان مالیاتی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: طبق بند ۱۴ ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از شروط معافیت مالیاتی، گرفتن کد شناسه اختصاصی صنایع‌دستی است.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: تولید داخل طبق ماده یک قانون حمایت از هنرمندان، صنعتگران، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مطابق با فهرستی که تا پایان دی ماه هر سال توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر با بیان اینکه در شهر ابهر ۳۰ کارگاه تولیدی صنایع فعال است، گفت: این کارگاه‌ها در بحث کارآفرینی نیز نقش مهمی در منطقه دارند و در ماه‌های اخیر این اداره با حمایت کامل از معرفی محصولات هنرمندان و صنعتگران وظایف مهمی را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی نیز در سطح شهر ابهر نمایشگاه و فروشگاه هنرهای سنتی را افتتاح خواهیم کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر