logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۷۹۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با بی‌برنامه‌گی مسئولان شهری؛

اتوبوس‌های ابهر، در حیاط شورا آفتاب می‌گیرند!

اتوبوس‌های-ابهر،-در-حیاط-شورا-آفتاب-می‌گیرند!
سه دستگاه اتوبوس درون شهری در ابهر سال ۱۴۰۱ با هزینه گزافی خریداری شده که متأسفانه صرفا در مناسبت‌ها، مورد استفاده قرار گرفته و در زمان‌های دیگر در حیاط شورای شهر آفتاب می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در شهر ابهر ترافیک از یک سو و شلوغی خیابان‌ها از سوی دیگر همه را کلافه کرده است، این در حالی است که مسئولان شهری مردم را برای رفت و آمدهای درون شهری به استفاده از اتوبوس ترغیب می‌کنند.

بیشتر بخوانید

شهرستان ابهر با مشکل بزرگی در حوزه حمل و نقل مواجه است و این شهرستان نیاز به توسعه حمل و نقل دارد‌.

اتوبوس‌ها وسایل نقلیه عمومی هستند که در شهر برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا تردد می‌کنند. هر روز تعداد زیادی از شهروندان مجبور هستند که سفرهای درون‌ شهری خود را با تاکسی انجام دهند و متأسفانه در شهر ابهر همشهریان با وجود دارا بودن سه دستگاه اتوبوس‌ درون شهری مجبور هستند با تاکسی و یا ماشین‌های شخصی خود رفت و آمد کنند که این کار بر ترافیک و شلوغی خیابان‌ها افزوده است.

در حال حاضر مسئولان شهر تأکید می‌کنند که مردم برای رفت و آمدهای درون شهری، خرید کردن، مدرسه رفتن و یا انجام هر کار دیگری از اتوبوس‌ها استفاده کنند اما به راستی آیا بسترهای لازم برای استقبال هر چه بیشتر مردم از این وسیله نقلیه عمومی فراهم شده است؟

تاکسی

تا کی باید هزینه‌های گزاف برای تردد پرداخت کنیم

یکی از شهروندان ابهری که کارمند است و هر روز باید مسیر شهرک کارمندان تا خیابان طالقانی جنوبی را طی کند، به موج‌رسا گفت: من هر روز از تاکسی برای چهار مسیر استفاده می‌کنم تا به محل کارم برسم و هزینه گزافی برای این مسیرها باید هزینه شود، در حالی که ابهر دارای اتوبوس است ولی بلااستفاده باقی مانده است.

اتوبوس در خیابان‌های تنگ ابهر کارایی ندارد

سعید بهاوری، رئیس شورای شهر ابهر درباره این موضوع، گفت: سه دستگاه اتوبوس در ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ برای شهرستان ابهر با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه اتوبوس در کل شهر ابهر به علت خیابان‌های تنگ و کم عرض کارایی ندارد و اتوبوس‌های خریداری شده در اصل با این شکل و فرم اشتباه بوده، گفت: با نظر جمع اعضا شورای شهر تصمیم گرفته شد که این اتوبوس‌ها خریداری شود.

اتوبوس‌ها فقط در مناسبت‌ها استفاده می‌شوند

معصومه الله‌وردیلو، عضو شورای اسلامی شهر ابهر در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اذعان کرد: سه دستگاه اتوبوس درون شهری برای شهر ابهر خریداری شده که بلااستفاده در حیاط دفتر شورا پارک شده‌اند و صرفاً در مراسمات و جمعه‌ها برای جابجایی نمازگزاران نماز جمعه از آنها استفاده می‌شود. 

وی افزود: بنده پیشنهاد دادم که این اتوبوس‌ها داخل شهر تردد کنند و مردم را به صورت رایگان از شناط به سمت بیمارستان الغدیر، درمانگاه شفا و بیمارستان شهید سلیمانی جابجا کنند که متأسفانه اجرا نشد، در حالی که این مسیرها پرتردد هستند.

الله‌وردیلو با بیان اینکه شهر ابهر دارای سه دستگاه ون است، گفت: قرار بود که این ون‌ها مردم را در محلات حسین‌آباد و مادبافت جابجا کنند، اهالی این منطقه به تاکسی دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه مردم از ما به عنوان منتخبین‌شان در شورای شهر درخواست به کارگیری این اتوبوس‌ها و ون‌ها را داخل شهر دارند، گفت: متأسفانه این اتوبوس‌ها در زیر آفتاب مانده و دچار فرسایش می‌شوند، بدون اینکه مورد استفاده قرار گیرند.

الله‌وردیلو با تأکید بر اینکه می‌توان این اتوبوس‌ها را به بخش خصوص واگذار کرد، گفت: بنده شهردار را مسئول این کوتاهی می‌دانم، ایشان باید به سازمان حمل و نقل دستور این کار را بدهد تا کار سریع‌تر پیش برود.

عضو شورای اسلامی شهر ابهر با بیان اینکه شهرداری دلیل منطقی برای عدم اجرای این طرح ندارد، گفت: هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد و متأسفانه فقط شاهد از بین رفتن این اتوبوس‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری فقط باید هزینه رانندگان را پرداخت کند، افزود: از شهرداری درخواست داریم که به صورت جدی پیگیر این مسئله باشد.

با توجه به اینکه این اتوبوس‌ها به هر حال خریداری شده و هزینه گزافی نیز بابت خرید آنها پرداخت شده، انتظار می‌رود مسئولان مربوطه تدبیری اندیشیده که این اتوبوس‌ها بلااستفاده نباشد و در مسیرهای کم‌تردد مسافران را جابجا کنند تا رضایت همشهریان ابهری نیز فراهم شود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر