logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۷۹۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارآفرین خدابنده‌ای مطرح کرد:

اشتغالزایی با خیاطی در خدابنده

اشتغالزایی-با-خیاطی-در-خدابنده
کارآفرین خدابنده‌ای گفت: امسال با کمک تسهیلات قرض‌الحسنه بسیج سازندگی توانستم کارگاه تولیدی را راه اندازی کنم و اکنون هشت نفر نیروی مستقیم در کارگاه خیاطی بنده مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق مریم نصیری، کارآفرین خدابنده‌ای گفت: به خیاطی علاقه داشتم و کار خیاطی را از سال 95 آغاز کردم و امسال با کمک تسهیلات قرض‌الحسنه بسیج سازندگی توانستم کارگاه تولیدی را راه اندازی کنم و اکنون هشت نفر نیروی مستقیم به صورت تمام وقت در کارگاهم مشغول به کار هستند و 15 نفر به صورت غیر مستقیم و کار در منزل و حمل و نقل سفارشات با ما همکاری دارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کارآفرینی و ایجاد کسب‌ و کار از دیدگاه بسیاری از شهروندان مستلزم داشتن شرایط مناسب مالی است اما چیزی که برای بنده به عنوان یک کارآفرین ثابت شده است این است که مسائل مادی تنها دغدغه نیست بلکه شاید بتوان گفت در اولویت سوم یا چهارم قرار می‌گیرد و مهمترین مسئله حمایت دستگاه‌ها از مشاغل خانگی است که کارآفرین علاوه بر خود برای چندین نفر دیگر هم می‌تواند اشتغالزایی کند.

کارآفرین خدابنده‌ای ادامه داد: بخاطر راه اندازی و توسعه کسب و کار خود با مراجعه و پیگیری از بسیج سازندگی سپاه خدابنده موفق به دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی شدم.

نصیری اضافه کرد: در کنار حمایت دستگاه‌ها، یک کارآفرین نیاز به آموزش برای آشنایی و ارتباط با بازار دارد که متاسفانه در شهر ما کمتر دیده می‌شود اگرچه بسیج سازندگی در بسیاری از جاها پشتیبان بنده بوده و اگر حمایت آن‌ها نبود شاید نمی‌توانستم کارم را به این وسعت افزایش دهم اما دوست دارم این حمایت بیشتر شود به طوری که به بازار متصل شوم و نیاز به واسطه نداشته باشم.

وی تصریح کرد: متاسفانه کار ما طوری است که باید از تهران سفارش تحویل بگیریم و مجدد همان تولید به عنوان اجناس وارداتی، وارد شهر خودمان شود در حالی که اگر ما بتوانیم همان اجناس را در شهرمان تولید کنیم و در بازار عرضه کنیم قطعا سود بیشتری دارد چراکه فروشندگان خدابنده‌ای باید همان تولیدات ما را با قیمت بالاتری از تهران خریداری کند و با در نظر گرفتن سود خود با قیمت بسیار بالایی به دست مشتری برساند.

نصیری با اشاره به اینکه آموزش می‌تواند نقش زیادی را در توسعه کارآفرینی داشته باشد، بیان کرد: آموزش‌های مدیریتی و بازاریابی برای مدیر هر کارگاهی و صاحب هر کسب و کاری حیاتی است؛ اصول مدیریت، جذب و برخورد با نیروی کار و اتصال به بازار نیاز اصلی هر مدیری است به طوری که بسیاری از صاحبان مشاغل خانگی حتی از کار با چک و برخورد با بازار اطلاعی ندارند و این موجب سختی کار آن‌ها می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر