logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۷۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر:

۳۵۰ هکتار در ابهر زیر کشت گوجه‌فرنگی می‌رود

۳۵۰-هکتار-در-ابهر-زیر-کشت-گوجه‌فرنگی-می‌رود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: گوجه‌فرنگی در سطح ۳۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان ابهر کشت می‌شود.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: گوجه‌فرنگی در سطح ۳۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان ابهر کشت می‌شود و پیش‌بینی این است حدود ۲۱ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان به زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته که کشت این محصول همچنان ادامه دارد.

مولایی تصریح کرد: به‌ منظور مصرف بهینه آب کشاورزی بر اساس برنامه الگوی کشت مقرر است که برنامه‌ریزی لازم به‌منظور مدیریت سطح زیر کشت این محصول با در نظر گرفتن عملکرد بیشتر در واحد سطح انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: با استفاده از ارقام اصلاح شده و روش‌های نوین از جمله ایجاد سایبان، توسعه کشت نشایی، آبیاری تیپ، استفاده از مالچ با لحاظ کردن جمع‌آوری پس از برداشت برنامه‌ریزی شده است.

وی عمده ارقام کشت‌شده این محصول را بری ویو، دراتی، باسیمو و متین ذکر کرد و افزود: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهر صائین‌قلعه است.

مولایی خاطرنشان کرد: تقریباً تمام سطح زیر کشت شهرستان ابهر برای این محصول به روش نشایی و بیش از ۹۰ درصد سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی شهرستان به روش تیپ آبیاری می‌شود.

وی بیان داشت: تهیه نشا سالم و استاندارد، مدیریت بهینه آفات و بیماری‌ها، تغذیه مناسب از راه‌های افزایش عملکرد گوجه‌فرنگی است.‌

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر