logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۷۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

اجرای طرح پایلوت استفاده از مالچ‌های استاندارد

اجرای-طرح-پایلوت-استفاده-از-مالچ‌های-استاندارد
مدیر جهاد کشاورزی ابهر گفت: طرح پایلوت استفاده از مالچ‌های استاندارد در کشت زیر پلاستیک در این شهرستان ابهر اجرا می‌شود.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: طرح پایلوت استفاده از مالچ‌های استاندارد در کشت زیر پلاستیک در ابهر اجرایی شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این طرح در سطح ۱۵ هکتار از مزارع صیفی‌کاری روستاهای سطح شهرستان ابهر و با همکاری مدیریت زراعت و گروه توسعه پایدار و امور فناوری سازمان جهاد کشاورزی اجرا شده است.

مولایی گفت: با توجه به فصل کشت سبزی و صیفی در اراضی کشاورزی و لزوم جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل پراکنده شدن نایلون در مزارع کشت زیر پلاستیک، تولید پلیمرهای مقاوم و پایدار سازی این محصولات قبل از تخریب در سطح زمین ضرورت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: حفظ رطوبت خاک، مصرف بهینه آب، تسریع در جوانه‌زنی و کنترل علف‌های هرز از مهمترین مزایای کشت زیرپلاستیک است که البته تخریب سطوح نایلونی و عدم امکان جمع‌آوری سطوح نایلونی مورد استفاده و آلودگی خاک نیز مهمترین چالش این نوع کشت است.

وی تأکید کرد: معرفی فناوری‌های نوین در تولید محصولات پلیمری پایدار و استاندارد و معرفی به کشاورزان مهمترین هدف سازمان جهاد کشاورزی برای این نوع کشت است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر