logo
امروز : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۷۷۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

تبادلات تجاری نیاز به تقویت دارد

تبادلات-تجاری-نیاز-به-تقویت-دارد
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه نیاز به تقویت دارد، گفت: بازرگانی زنجان برای تقویت تبادلات تجاری با کشورهای همسایه برنامه‌ریزی کرده است.

صمد یوسفی‌اصل در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان در حوزه تجارت اظهار کرد: اتاق بازرگانی براساس سیاست‌گذاری‌های تعیین شده برای تجارت داخلی و خارجی استان زنجان برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید براینکه در بحث تجارت خارجی بیشترین مراودات خارجی خود را در کشورهای همسایه در نظر گرفتیم ادامه داد: بیشتر مراودات خارجی را با کشورهای عمان، افغانستان، ترکیه پاکستان، هند و روسیه داریم و این ارتباط تجاری به سالیان گذشته برمی‌گردد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید براینکه تجارت خارجی با کشورهای همسایه نیاز به تقویت دارد خاطر نشان کرد: ارتباط با برخی از کشورهای اروپایی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که اتاق بازرگانی زنجان جزو برنامه‌های آتی خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه برنامه حضور سفیران و رایزنان بازرگانی در استان زنجان ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: حضور رایزنان و سفیران در افزایش تعاملات تجاری بسیار تاثیرگذار بوده و سرمایه‌گذاران و تجار طرفین کشورها با ظرفیت‌های همدیگر آشنا می‌شوند.

یوسفی‌اصل با بیان اینکه گاها تصور می‌شود بعد از حضور سفیر بلافاصله اقدامات تجاری انجام شود، گفت: این تصور درست نیست چرا که بحث تبادلات تجاری زمان‌بر است 

وی به تربیت نیروهای جوان برای حوزه تجارت را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: با این اقدام جوانان مستعد شناسایی شده و وارد این حوزه می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در همین راستا دوره‌های آموزشی برای جوانان هر سال به صورت مستمر برگزار می‌شود، عنوان کرد: این دوره‌ها برای جوانان مستعد به ویژه دانشجویانی که توان پرداخت هزینه دوره‌ها را ندارند به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی زنجان برای بررسی مسائل معادن و ظرفیت‌های گردشگری استان زنجان برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر