logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۷۶۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ایمنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان:

تصادفات فوتی در نوروز امسال کاهشی بود

تصادفات-فوتی-در-نوروز-امسال-کاهشی-بود
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از کاهش حدود ۳۷.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اعظم محمدی عنوان کرد: امیدوارم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

بیشتر بخوانید

وی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۳۷.۵ درصدی فوتی‌ها بودیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در قالب پویش «چشم به راهیم» را در کمک به ماندگاری و توقف هر چند کوتاه مسافران و ایجاد نشاط در کاهش سوانح جاده‌ای و خسارت‌های ناشی از آن تاثیرگذار دانست.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای را در چند سال اخیر بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم آمار فوتی‌ها نسبت به سال قبل روند کاهشی را طی می‌کند.

وی اجرای پویش همراهان سفر ایمن را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت:‌ مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت:‌ تمام تلاش ما بر این است تا از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر