logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۷۶۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

سیاست تحریمی غرب علیه ایران با چالش اساسی مواجه است

سیاست-تحریمی-غرب-علیه-ایران-با-چالش-اساسی-مواجه-است-
کارشناس مسائل سیاسی گفت: امکان محدودیت‌سازی یک دانش و یک بینشی که بومی شده و در درون یک ملت جوشیده است از طریق تحریم وجود ندارد.

اکبر معصومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_ تحلیلی «موج رسا» به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه‌های موشکی و پهبادی ایران اشاره و عنوان کرد: در طول ۴۵ سال گذشته محور غربی و اسرائیلی علیه جمهوری اسلامی ایران یک‌سری محدودیت‌هایی را با هدف محدود‌ نگه داشتن ایران در حوزه‌های مختلف هسته‌ای و موشکی اجرا کرده است که مبنای این تحریم‌ها بیشتر حوزه معیشت و اقتصاد مردم است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه محور غربی و عبری دنبال این هستند که دوگانه معیشت و اقتصاد مردم را مقابل موشک و هسته‌ای قرار دهند تا بتوانند از این طریق افکار عمومی به گذشته برگردد، تصریح کرد: با این اقدام می‌خواهند ایران را از دستیابی به بالاترین نقطه پیشرفت در حوزه موشکی و هسته‌ای بازدارند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در این مدت این دو محور کارهای مختلفی انجام داده است، افزود: در یک مرحله‌ای در حوزه تحریم موج رسانه‌ای عربی، اسرائیلی و آمریکایی به راه انداختند.

معصومی بیان کرد: در این موج رسانه‌ای وقتی صحبت از موشک‌های جمهوری اسلامی ایران بود، اعلام می‌کردند که این اقدامات یک فتوشاپ یا عناوین مختلفی از این قیبل است و ایران به آن توان در حوزه موشکی و پهبادی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از واکنش جمهوری اسلامی ایران در حمله به عین‌الاسد در راستای پاسخ به ترور سردار سلیمانی و عملیات وعده صادق متوجه شدند که علی‌رغم اینکه بیش از ۴۰ سال ایران را تحریم کردند، ایران در بالاترین نقطه موشکی قرار دارد و از لحاظ هسته‌ای هم به سطح بالایی رسیده است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در تحریم‌های گذشته غرب به دنبال محدودسازی ایران برای جلوگیری از دستیابی ایران به قدرت موشکی و پهپادی بود، افزود: در دور جدید تحریم‌ها غرب بدنبال محدودسازی ایران برای جلوگیری از صادرات تسلیحاتی ایران است.

معصومی خاطرنشان کرد: همانطوری که غرب در دور اول تحریم‌ها به هدف خود نرسید بلکه در دور دوم نیز غرب در محدودسازی ایران ناکام ماند.

وی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران با انبوهی از کشورهایی که به دنبال خرید تجهیزات و تسلیحات از ایران هستند مواجه است و این یعنی ناکام ماندن غرب در تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در ۴۵ سال گذشته دشمنان جمهوری اسلامی ایران نه تنها به پیشرفتی در حوزه محدودیت‌سازی ایران نرسیدند بلکه قافیه را باخته‌اند، گفت: در چنین شرایطی تلاش می‌کردند که ایران به صنعت موشکی دست پیدا نکند و امروز با هدف تحریم به دنبال این هستند که صنعت موشکی ایران صادر نشود.

معصومی با بیان اینکه بر مبنای جلوگیری از صادرات سیستم دفاعی جمهوری اسلامی، تحریم  ایران را مطرح کردند و کشوری که به دنبال خرید صنعت موشکی ایران است در ذیل تحریم‌ها قرار دادند یا حداقل محدودیت‌هایی را ایجاد کردند، تصریح کرد: تجهیزات نظامی ایران راهبردی است و هم با قیمت ارزان در اختیار کشور‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آمریکا تلاش کردند یک آیتم جدیدی از تحریم‌ها را در راستای محدودسازی ایران انجام دهند، عنوان کرد: امکان محدودیت‌سازی یک دانش و یک بینشی که بومی شده و در درون یک ملت جوشیده است از طریق تحریم وجود ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران امروزه به نقطه غیر قابل برگشت رسیده و امروز ایران در حوزه پهپادی و موشکی جزو کشور‌های اول دنیا است، خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق سیستم بازدارندگی رژیم صهیونیستی به طور کامل از بین رفت و پهپادها و موشک‌های ما یک پیام برای دوستان صلح و امنیت در جهان داشت که جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح و امنیت از بالاترین توان و قدرت برخوردار است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر