logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۷۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان خبر داد:

وجود ۲۱ هزار شناسنامه جلد قرمز در ماهنشان

وجود-۲۱-هزار-شناسنامه-جلد-قرمز-در-ماهنشان
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در شهرستان ۲۱ هزار شناسنامه جلد قرمز وجود دارد گفت: طرح تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز از ابتدای سال جاری شروع شده و تا پایان سال آتی این طرح به اتمام می‌رسد.

حسن محمدی‌مغانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در شهرستان ۲۱ هزار شناسنامه جلد قرمز وجود دارد و طرح تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز (دست‌نویس) از ابتدای سال جاری شروع شده و پایان سال آتی این طرح به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: پس از تصویب کمیسیون پیشگیری از جعل وزارت کشور و همچنین تاکیدات رئیس سازمان ثبت احوال کشور، طرح تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی از سال جاری آغاز شد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان مطرح کرد: به طور کلی هدف از این طرح پیشگیری از جعل، تحریف و مخدوش کردن سند سجلی (شناسنامه) است.

وی عنوان کرد: هدف دیگر این است که با اجرای طرح، پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال تکمیل شود و همچنین به روز شدن آدرس هموطنان از دیگر اهداف این طرح است.

محمدی ابراز کرد: از زمان آغاز اجرای طرح استقبال شهروندان بسیار خوب بوده و طرح به خوبی پیش می‌رود.

وی یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای تعویض شامل اصل شناسنامه قدیمی، یک قطعه عکس جدید 4×3، شماره ملی والدین، همسر و فرزندان (در صورت دسترسی) است.

رئیس اداره ثبت احوال ماهنشان ادامه داد: برای افراد بالای پانزده سال که شناسنامه آن‌ها عکس‌دار نیست گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل از مراکز آموزشی الزامی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به علت نبود دفتر پیشخوان ثبت احوال در شهرستان تمامی کارها درون اداره انجام می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در آینده نزدیک و با راه‌اندازی پیشخوان که تمهیدات آن انجام شده است، اخذ درخواست در پیشخوان انجام خواهد پذیرفت.

رئیس اداره ثبت احوال ماهنشان عنوان کرد: از ویژگی‌های شناسنامه‌های جدید این است که به راحتی جعل و یا مخدوش نمی‌شود، بطوری که عکس صاحب شناسنامه در آن اسکن می‌شود و فیزیک عکس به شناسنامه ضمیمه نمی‌شود، لذا عکس قابل تغییر نیست.

 وی عنوان کرد: این شناسنامه‌ها دارای هولوگرام مخصوص به خود هستند، سری و سریال شناسنامه در آن هک شده و قابلیت تغییر ندارد.

محمدی ابراز کرد: به طور کل چاپی بودن محتویات، اسکن بودن عکس، الزامی بودن درج شماره ملی والدین، همسر و فرزندان به جای شماره شناسنامه، شکل ظاهری خوب و غیر قابل جعل بودن، از عمده‌ترین ویژگی‌های شناسنامه‌های جدید است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر