logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۷۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

گسترش تشیع به برکت وجود امام رضا(ع) است

گسترش-تشیع-به-برکت-وجود-امام-رضا(ع)-است-
امام جمعه ماهنشان گفت: گسترش شبکه شیعه در جهان از اهداف اصلی انبیا الهی بود و گسترش تشیع به برکت حضور امام رضا(ع) در ایران است.

محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه هویت‌یابی شیعیان بر اساس مؤلفه‌های عینی نظیر رشد جمعیت، مشارکت در قدرت، شبکه‌سازی اجتماعی، مذهبی و زیست جوامع شیعی ظرفیت و قدرت ویژه دارد اظهار کرد: بدون آموزش، تربیت مفاهیم اسلامی در جهان گسترش پیدا نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در این میان با توجه به چالش‌های متعددی که جهان شیعی با آن مواجه بود اهمیت نهادسازی و شبکه‌سازی شیعی در جوامع شیعیان مطرح شد و در راستای حفظ، تقويت و تحکیم هویت راستین مذهب تشیع بیشتر اهمیت پیدا کرد.

امام جمعه ماهنشان افزود: فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی شیعیان و شناخت شبکه‌سازی‌ در زمان امام رضا(ع) نیز ادامه‌دار شد و برای تبیین اسلام و مفاهیم و آن، افراد زیادی توسط معصومين(ع) رشد و تربیت یافتند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه بعد از حرکت امام رضا(ع) و آمدن این امام بزرگوار به خراسان یکی از اتفاقات مهم همان محاسبات ایشان درباره تشکیل شبکه شیعه در جهان بود ابراز کرد: شیعیان در تمام نقاط دنیا ناامید و بدون چشم‌اندازی حضور داشتند و نیازمند فردی برای هدایت و رهبری بودند تا رشد و تعالی پیدا کنند.

وی بیان کرد: ایشان منشا علم و ادب و دریای مفاهيم اسلامی بودند و کار شبکه گسترش شیعه از ایران به سمت مرو شروع شد و فضا به دست ائمه اطهار(ع) افتاد و ایشان از این فضا برای تبلیغ و گسترش مفاهیم اسلامی و تربیت شاگردان استفاده کردند. این طریق شبکه‌سازی شيعه در جهان گسترش و معنا پیدا کرد و گسترش تشیع به برکت حضور امام رضا(ع) در ایران انجام شد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر