logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۷۶۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر:

خیر ابهری سالمندان را صاحب باغ کرد

خیر-ابهری-سالمندان-را-صاحب-باغ-کرد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: یک خیر ابهری با کاشت تاک در خانه سالمندان، آنها را صاحب باغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، علی لطیفی با بیان اینکه یک خیر ابهری با کاشت تاک در خانه سالمندان آن‌ها را صاحب باغ کرد گفت: هدف اصلی از کاشت این نهال‌ها احترام به محیط زیست و هوای پاک، مشارکت سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی و ارتقاء آرامش روحی و روانی بین آنان بوده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خوشبختانه خیرین متعددی در شهرستان وجود دارند که با حضور در عرصه‌های مختلفی چون کمک به معیشت مدجویان نیازمند بهزیستی، درمان، تامین مسکن، جهیزیه اقدامات خوبی انجام داده‌اند و در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف بهزیستی کمک کرده‌اند.

لطیفی با بیان اینکه در مرکز سالمندان مهر هیدج ۸۰ بانوی سالمند نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: خدماتی چون پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و تفریحی به این افراد ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهرگفت: تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های خانواده‌محور به نگهداری سالمندان، حتی سالمندان بالای ۹۰ سال در خانه کمک کرده و زمینه حضور و زندگی کهنسالان در خانواده نیز فراهم شود.

وی تصریح کرد: طرح توانمندسازی سالمندان، مراقبت و ویزیت در منزل، مناسب‌سازی، برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ( cbr) و فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و توانبخشی روزانه از جمله برنامه‌های بهزیستی برای سالمندان است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر در خصوص اجرای طرح مراقبت در منزل برای سالمندان، ادامه داد: علاوه بر طرح مراقبت در منزل که در این طرح مراقبان آموزش دیده به خانه‌های سالمندان معلول مراجعه کرده و خدمات لازم را انجام می‌دهند، برای افراد نیازمند و بسترگرا ویزیت در منزل نیز انجام می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر