logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۷۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

دهه کرامت از شاخه‌های اصلی فرهنگ شیعه است

دهه-کرامت-از-شاخه‌های-اصلی-فرهنگ-شیعه-است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: الگوبرداری از ائمه اطهار امری واجب و ضروری برای سعادتمندی در آخرت است و دهه کرامت از شاخه‌های اصلی در فرهنگ شیعه است و بهترین الگو برای جوانان معرفی می‌شود.

حجت‌‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای معرفی بیشتر درباره اخلاقیات و منش حضرت فاطمه معصومه(س) و امام‌رضا(ع) است که با پی بردن به این مهم راه و روش قرب الهی برای انسان باز می‌شود اظهار کرد: بهترین راه برای رهایی از گمراهی پیروی از دستورات ائمه اطهار است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) وابسته به جریان فاطمی است و بهترین بانو از لحاظ اخلاق و منش معرفی شده است ابراز کرد: ایشان یک الگوی کامل اخلاقی شاخته می‌شود که پرداختن به این مهم باعث رستگاری در دنیا و آخرت می‌شود به همین دلیل امامان معصوم به ایشان بسیار بها داده و وی را ستوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) خود یک شاخص الگوساز برای جامعه و افراد حاضر در آن به شمار می‌آید گفت: همگان می‌توانند از ایشان الگوبرداری کند تا رشد و پرورش یابند و این موضوع زن و مرد ندارد.

حجت‌الاسلام محدر با بیام اینکه جایگاه زن در دین اسلام بسیار متفاوت از ادیان دیگر است تصریح کرد: زن در نگاه غربی جایگاه و قربی نداشت و با ظهور اسلام و تدابیر پیامبر اکرم(ص) زن جایگاه والایی در دین اسلام گرفت.

وی با بیان اینکه الگو‌پذیری از حضرت معصومه(س) برای جوانان و نوجوانان امری مهم است اضافه کرد: چرا که با پرداختن به مباحت الگوپذیری آگاهی و بصیرت در جامعه افزیش می‌یابد و فرد در یک مسیر مطمئن قدم بر می‌دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه در دنیای امروز که جوانان و نوجوانان به تقلید از یک چهره مطرح در جامعه هستند و اکثریت فوتبالیست‌ها و سلبریتی‌ها را به عنوان فردی در نظر می‌گیرند که می‌توان از آن الگوپذیری داشت و موفق بود اذعان کرد: این در حالی است که با آشنا شدن از ائمه اطهار(ع) و مطالعه داشتن درباره زندگی امامان معصوم می‌توان راه درست را تشخیص داد و سعادت شد و تاثیرپذیری از ائمه بسی والاتر است و گمراهی در آن معنایی ندارد.

وی افزود: نوجوانان و جوانان امروزی باید شناخت کافی از ائمه اطهار (ع) مخصوصا حضرت معصومه(س) داشته باشند چرا که اگر بخواهند فردی را برای الگوپذیری در زندگی داشته باشند امامان بهترین انتخاب هستند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر