logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۷۵۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

تلاش دشمن افزایش فاصله مردم و روحانیت است

تلاش-دشمن-افزایش-فاصله-مردم-و-روحانیت-است
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند تا نقش روحانیت را در کشور کاهش دهند، گفت: مستکبران بسیار تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی یا بزرگ‌نمایی اتفاقات مختلف نقش روحانیت را تضعیف کنند و به بهانه‌های گوناگون فاصله بیشتری را بین مردم و روحانیت ایجاد کنند.

مسعود بصیری امروز در گفتگو با خبرنگار «موج رسا» اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وجه تمایزاتی که کشور ما با سایر کشورهای جهان دارد نقش روحانیت و پشتوانه‌های عقیدتی و ایدئولوژیکی است و مذهب تشیع، حرکت سیاسی و اجتماعی خود در عرصه‌های مختلف را در طول تاریخ اجرا کرده و به عرصه ظهور درآورده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در مکتب ما دین و سیاست کاملا بهم درآمیخته است و بخصوص در ۳۰۰ سال اخیر نقش جدی‌تری را روحانیون تشیع در امور سیاسی بر عهده‌ گرفته‌اند، تصریح کرد: غربی‌ها و مستکبران متوجه این نقش، اعتقاد و هم‌پیوستگی ایدئولوژیک مردم و روحانیت و مراجع دینی شدند و همواره تلاش کردند با اختلاف‌افکنی، گسترش شایعات یا تخریب چهره روحانیت از طریق انتشار اخبار کذب، بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی، تولید روحانیون وابسته به استکبار یا شبه‌روحانیونی‌ که درصدد توجیه رفتارهای غربی برآمدند و گام‌های خود را در این کشور استوار کرده و جای پای محکم‌تری برای خود ایجاد کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اتفاقات مهمی را در طول تاریخ شکل‌گیری حکومت تشیع در این کشور بخصوص بعد از دوران صفویه داریم، افزود: علمای دینی که با سیاست و علم ارتباط تنگاتنگی داشتند نقش‌های جدی را در دفاع از این سرزمین، مرزها و حدود باور قلبی و عملی مردم داشتند.

بصیری افزود: نام‌های بزرگی مثل شیخ بهایی، میرزای‌شیرازی در نهضت تنباکو، آیت‌الله‌ کاشانی در ماجرای کودتای ۲۸ مرداد و فرار شاه و روی کار آمدن دولت مصدق همین‌طور نقش جدی که امام سال ۱۳۴۰ بر عهده گرفتند در فروریزی حکومت پهلوی همه یادآور نقش جدی روحانیت تشیع در تاریخ این کشور است.

وی با بیان اینکه این اتفاقاتی که با حضور جدی روحانیون که نمونه بارز آن بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و بعد رهبری داهیانه مقام معظم برای عبور دادن این کشور از دره‌ها، تنگناها و بحران‌های مختلف همواره در ذهن مردم ما وجود دارد، عنوان کرد: غربی‌ها این موضوع را را درک کردند و مستکبران برای ضربه زدن به روحانیت و باور مردم و صفی که پشت سر روحانیون متدین، معتقد، شجاع و مدبر وجود داشته همواره تلاش خود را انجام می‌دهند تا این صف را بهم بزنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه شیوه اداره حکومت بعد از پهلوی تغییر‌ کرد و نقش جدی‌تری به روحانیت در این کشور داده شد، تصریح کرد: مستکبران بسیار تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی یا بزرگ‌نمایی اتفاقات مختلف نقش روحانیت را تضعیف کنند و به بهانه‌های گوناگون فاصله بیشتری را بین مردم و روحانیت ایجاد کنند.

بصیری گفت: در طول تاریخ ایران نمی‌توان یک روحانی شجاع، مدیر، مدبر و مسلط به امور سیاسی و اجتماعی را پیدا کرد که وابستگی به مستکبران و دربار پادشاهان ظالم داشته باشد، به قول مرحوم شریعتی زیر یک قرارداد استعمارگرانه علیه این کشور را امضا کرده‌ باشد، مگر آن‌‌هایی که وابسته بودند که در طول تاریخ هم نام آنها شناخته شده‌است.

وی تاکید کرد: طبیعی است که دشمن در این راه تلاش کند تا نقش روحانیت در کشور را کاهش دهد.    

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر