logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۷۵۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۲۴ هزار تن سیر در استان زنجان

پیش‌بینی-برداشت-۲۴-هزار-تن-سیر-در-استان-زنجان
مدیر زراعت جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به آغاز برداشت سیر از مزارع استان زنجان گفت: براساس برآوردهای اولیه ۲۴ هزار تن سیر از مزارع استان زنجان برداشت می‌شود.

مسیح‌اله محمدی در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به میزان کشت سیر در استان زنجان اظهار کرد: در سال زراعی جاری در سطحی حدود ۶۰۰ هکتار پیش‌بینی شده که سیر در مناطق مختلف استان کشت شود و بیشترین سطح زیر کشت استان نیز مربوط به شهرستان طارم است.

بیشتر بخوانید

وی خاطر نشان کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته شاهد کاهش تولید  به خاطر عوامل مختلف از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه‌های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماری‌های مشترک با سایر محصولات کشاورزی و مهم‌تر از همه میزان آب در دسترس که ترکیب کشت محصولات زراعی و کشاورزی بوده، هستیم.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: امسال هم که کمبود بارش‌های زمستانی و پاییزه در سال جاری را داشتیم از جمله دلایل کاهش سطح زیر کشت سیر در استان بود.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر برداشت سیر در طارم انجام می‌شود ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در حدود ۲۴ هزار تن سیر از این مزارع تولید شود.

محمدی با اشاره به اینکه محصول سیر به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود افزود: ارقام مورد کشت بیشتر شامل سیر صورتی و قرمز بوده و به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل استان به استان‌های کشور از جمله گیلان و مازندران و تهران و سایر استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان صادرات این محصول به خارج از کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تعداد بهره‌برداران این محصول در استان در حدود ۷۰۰ نفر است، افزود: هر هکتار از این محصول به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث ایجاد اشتغال ۱۵ نفر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله برداشت سیر در استان از اوایل اردیبهشت شروع می‌شود ادامه داد: این محصول تاکنون در استان حدود ۱۴ هزار تن برداشت شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر