logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۷۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر در گفتگو با موج‌رسا:

واحدهای صنفی برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند

واحدهای-صنفی-برای-دریافت-شناسه-یکتا-اقدام-کنند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر گفت: شهرستان ابهر دارای ۷ هزار واحد صنفی است که همه آنها باید برابر مقررات جدید تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری کد شناسه یکتا دریافت کنند.

 اصغر عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: یکی از سیاست‌های دولت، انجام خدمات الکترونیک است و در این راستا مجوزها به ویژه پروانه کسب اصناف از سوی درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود که به همین منظور تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلات و خدماتی که دولت ارائه خواهد داد، باید کد شناسه یکتا داشته باشند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: تا پیش از این، افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای مربوطه انجام می‌گرفت تا اعتبار پروانه کسب آنها بررسی شود، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد بستر جهت دریافت کد یکتا دیگر نیازی به موارد ذکر شده نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که در حال حاضر اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی به دنبال آن هستند اخذ شناسه یکتا توسط بازاریان و کسبه است، افزود: متقاضیان می‌توانند با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه یا کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها، به سرعت و به صورت رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت کنند.

عزیزی اظهار کرد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشد و نام آن‌ها در بانک اطلاعات کسب و کار کشور نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ابهر دارای ۷ هزار واحد صنفی است که همه آنها باید برابر مقررات جدید تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری کد شناسه یکتا دریافت کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر گفت: اتاق اصناف شهرستان و اتحادیه‌های صنفی آماده پاسخگویی در این مورد به کسبه و بازاریان است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر