logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۶۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

جشنواره روستای زنجان به جاذبه‌ گردشگری تبدیل می شود/روستاها کارکرد تولیدی خود را از دست داده اند

جشنواره-روستای-زنجان-به-جاذبه‌-گردشگری-تبدیل-می-شود-روستاها-کارکرد-تولیدی-خود-را-از-دست-داده-اند

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: جشنواره روستای استان زنجان در آینده تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان می شود.

به گزارش موج رسا; جواد رحمتی در آئین افتتاحیه جشنواره روستا در زنجان،با اشاره به برگزاری جشنواره روستا برای نخستین بار در استان زنجان، اظهار داشت: این جشنواره به منظور معرفی ظرفیت های روستایی استان زنجان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره های مختلفی در طول سال در استان زنجان برگزار می شود، ادامه داد: زنجان به عنوان شهر جشنواره ها تلاش می کند تا در موضوعات مختلف این جشنواره ها را برگزار کند.

این مسئول با اشاره به اینکه تلاش می شود جشنواره روستا نیز ثبت ملی شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره به منظور معرفی زندگی روستایی و نشان دادن قابلیت ها و توانمندی های این مناطق به مردم برگزار شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشت اهالی روستاها از دیگر محورهای برگزاری این جشنواره است، خاطرنشان کرد:باید وضعیت معیشت روستاها مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: در گذشته روستاها به عنوان کانون تولید شناخته می‌شدند اما با گذشت زمان این کارکرد خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها به معرفی توانمندی‌ های روستاهای استان کمک شایانی می کند، ادامه داد:امیدواریم با برگزاری جشنواره روستا به صورت استانی، این جشنواره در آینده تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان شود.

رحمتی با بیان اینکه جشنواره روستا از سال آینده به صورت کشوری برگزار می‌شود،ادامه داد:در جنوب شهر یک روستا به عنوان یک محل دائمی برای جشنواره‌ها در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، نخستین جشنواره روستای استان زنجان در منطقه سینما رو باز گاوازنگ زنجان از دیروز آغاز به کار کرد.

80 غرفه تولیدات روستایی برای جشنواره روستا در نظر گرفته شده است که 40 غرفه نیز به ارائه توانمندی های شهرستان ها اختصاص داده شده است.//ن 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر