logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور خبر داد

آغاز واگذاری تسهیلات به روستاها از مهر ماه سال جاری/ لایحه دو فوریتی اشتغال روستائیان و عشایر ارائه شد

آغاز-واگذاری-تسهیلات-به-روستاها-از-مهر-ماه-سال-جاری-لایحه-دو-فوریتی-اشتغال-روستائیان-و-عشایر-ارائه-شد

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور از آغاز واگذاری تسهیلات با کارمزد 6 درصد به اهالی روستاها از مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش موج رسا; سید ابوالفضل رضوی در آیین افتتاحیه جشنواره روستا در زنجان اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها موجب به نمایش گذاشتن توانمندی های روستائیان و عشایر می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های روستاییان اطلاع رسانی نمی شود،خاطرنشان کرد: این جشنواره می تواند در معرفی ظرفیت های روستایی موثر باشد.

این مسئول از واگذاری تسهیلات با کارمزد 6 درصد به اهالی روستاها از مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: سهم استان زنجان از تسهیلات با کارمزد پایین بیش از 150 میلیارد تومان است.

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها این تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، خدمات، تولید پوشاک، سنگ‌های قیمتی و بسته‌بندی ارائه می شود.

رضوی از ایجاد شهرک صنعتی در دهستان‌ها خبر داد و گفت: برای هر روستا نیز مجموعه خدماتی، درمانی، پزشکی، آموزشی به منظور تقویت آموزش فرزندان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به احداث مجتمع موزه ‌ای و نمایشگاهی دائمی روستایی در زنجان؛خاطرنشان کرد: اقدام مهمی در زمینه معرفی ظرفیت های روستایی محسوب می شود.

این مسئول در جمع خبرنگاران استان زنجان نیز روستائیان را مظلوم واقع شده اند، بیان داشت:رسانه‌ها باید عیوب خدمت‌رسانی به روستائیان را بیان کنند.

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله روستا در کشور متاسفانه در برهه ‌ای از زمان مورد غفلت واقع شد، افزود: این در حالی است کهه اهالی روستا و عشایر دو تولید کننده اصلی در کشور محسوب می شوند.

رضوی برضرورت توجه به توانمندی های روستاییان تاکید کرد و گفت: زمانی که صحبت از تولیدکننده می‌شود بیشتر به دنبال صنعتگران و معدنکار هستیم و در این میان نقش کشاورزان نادیده گرفته می شود.

رضوی با اشاره به ارائه لایحه دو فوریتی برای اشتغال روستائیان و عشایر از سوی دولت یازدهم، بیان داشت: دولت‌ها لوایحی را برای اشتغال روستائیان دادند، ولی دارای دو فوریت نبود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد:اشتغال و تولید به صورت جدی از سوی دولت پیگیری می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در مردادماه لایحه 1.5 میلیارد دلاری اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در روستاها را تصویب و شورای نگهبان تایید و رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ کرد.

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌ج اری 280 تا 300 هزار شغل روستائی ایجاد می شود، گفت: در سال گذشته 160 هزار شغل در این مناطق ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه در پنج ساله برنامه ششم معدل اشتغال پایدار روستایی 364 هزار است، ادامه داد: باید در سال‌های آینده برنامه‌ریزی بر ایجاد شغل بالای 400 نفر باشد تا به میانگین مورد نظر رسید.

رضوی ادامه داد: بانک‌های عامل نیز باید به میزان 5 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند که با اعتبارات دولتی 11 میلیارد تومان می شود.

وی با گلایه از عدم توجه به مناطق گردشگری و جاذبه ‌های طبیعی موجود در روستاها،گفت: این جاذبه ها کمتر در شهرها قابل مشاهده است.

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور برضرورت توجه به صنایع دستی در روستاها تاکید کرد و گفت: سه کشور ایران، هند و چین در زمینه تولید صنایع دستی پیشگام هستند، در حالی است که در ایران در زمینه تولید، بسته‌بندی و بازاریابی دچار عقب ماندگی هستیم.

رضوی با اشاره به ظرفیت های استان زنجان در زمینه توسعه روستایی،گفت: باید از این ظرفیت ها برای توسعه استفاده شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر