logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۶۴۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

کشت گیاه روغنی کاملینا در ۵۰ هکتار اراضی دیم ابهر

کشت-گیاه-روغنی-کاملینا-در-۵۰-هکتار-اراضی-دیم-ابهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: امسال در بیش از ۵۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان ابهر برای اولین بار گیاه روغنی جدیدی به نام کاملینا کشت شده است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: امسال در بیش از ۵۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان ابهر برای اولین بار گیاه روغنی جدیدی به نام کاملینا کشت شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کشورمان از نظر تولید روغن کاملا وابسته است، گفت: بیش از ۹۷ درصد روغن خوراکی کشور از سایر کشورها وارد می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت توسعه کشت دانه‌های روغنی در سطح کشور است.

مولایی افزود: گیاه کاملینا گیاهی یک‌ساله بوده و از نظر مقاومت به تنش خشکی از گیاهان مقاوم به شمار می‌رود و در شرایط دیم کاشته شده و کاملا به ریزش دانه مقاوم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: با عنایت به اینکه کاشت این گیاه نیاز به دستگاه خاصی نداشته و عملیات کاشت و برداشت این گیاه با دستگاه‌های ویژه غلات انجام می‌گیرد لذا کشاورزان می‌توانند این گیاه را در تناوب با غلات و حبوبات در اراضی دیمزار کشت کنند. 

این مسئول تصریح کرد: عملکرد این گیاه بسته به مقدار بارندگی و شرایط اقلیمی و خاکی بین ۱ تا ۲ تن در هکتار متغیر است و کشاورزان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر و یا مراکز جهاد کشاورزی تابعه مراجعه کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر