logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۵۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
 فرمانده انتظامی شهرستان ابهر:

اقدام به موقع پليس فتا مانع اخاذی شد

اقدام-به-موقع-پليس-فتا-مانع-اخاذی-شد
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: شخصی که با تهديد به انتشار تصاوير خصوصی ديگران، قصد اخاذی از آنها را داشت، شناسايی و دستگير شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از خبرگزاری پلیس، هادی نوروزی گفت: در پی شکايت و مراجعه حضوری دختری جوان مبنی بر تهديد و اخاذی، مراتب به ‌صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا شهرستان ابهر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: با اخذ اظهارات شاکيه و در بررسی‌های انجام شده معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طريق فضای مجازی با شاکيه آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد با دستيابی به تصاوير شخصی وی و با ايجاد اکانت جعلی با تهديد به انتشار آن در فضای مجازی، قصد اخاذی دارد.

نوروزی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به‌ هويت معلوم که اهل و ساکن استان‌ زنجان بود، مورد شناسايی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگير و به پليس فتا ابهر انتقال داده شد و در تحقيقات پليسی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بيان اينکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد به دست آوردن تصاوير و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: شهروندان بايد توجه داشته باشند فضای مجازی به ويژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غريبه نيست.

نوروزی تأکيد کرد: کاربران فضای مجازی تحت هيچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاوير شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نياز نيز می‌توانند گزارشات موارد مشکوک و مجرمانه سايبری را از طريق سايت پليس فتا يا سامانه پاسخ‌گویی فوريت‌های سايبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پليس فتا در ميان بگذارند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر