logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۳۰۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز اندازه شناسی اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران:

کم‌فروشی محصولات پیش‌بسته‌بندی کاهش می‌یابد

کم‌فروشی-محصولات-پیش‌بسته‌بندی-کاهش-می‌یابد
رئیس مرکز اندازه شناسی اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در طول هر هفته ۴۰۰ برند محصول واحدهای تولیدی در سطح کشور مورد پایش قرار می‌گیرد با این کار میزان کم فروشی محصولات به کمتر از ۱۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حسن خانه‌زر ظهر امروز در همایش مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی و خدماتی استان زنجان، اظهار داشت: در دوره تحولی استاندارد بخش مغفولی با نام حوزه محصولات پیش بسته‌بندی قرار داشت، با اینکه استاندارد ملی این بخش در سال ۹۲ تدوین شد اما تا سال ۱۴۰۱ اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید

وی با اذعان به اینکه مردم از کم فروشی کالا‌ها در جامعه می‌بردند و علت آن نیز نبود قالب اصلی بود، افزود: با خواست دولت سیزدهم و طبق دستور رئیس سازمان ملی استاندارد ورود به حوزه محصولات پیش بسته‌بندی مورد توجه قرار گرفت.

رئیس مرکز اندازه شناسی اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با این اقدام یکی از وظایف اصلی حوزه محصولات پیش بسته‌بندی که کنترل و نظارت بر کمیت کالاها و بسته‌بندی آن‌ها بود، مورد انجام قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این اقدام از سال گذشته با همکاری ۳۱ استان کشور آغاز شد افزود: در این طرح، خرید از بازار و پایش از واحدهای تولیدی انجام و صورت تصادفی محصولات خریداری شده مورد پایش قرار گرفت که متاسفانه تعدادی زیادی از محصولات دارای کم فروشی بودند.

خانه‌زر با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از یک سال از اجرای طرح نتایج خوبی حاصل شده است، گفت: یکی از علت‌های موفق بودن طرح نظارت‌های مداوم است که نوعی بازدارندگی از تخلف در بین واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. البته باید ذکر شود که اغلب واحدهای تولیدی از کم فروشی خود مطلع نبودند.

وی با بیان اینکه تقریبا در طول هر هفته ۴۰۰ برند محصول واحدهای تولیدی در سطح کشور مورد پایش قرار می‌گیرد، گفت: با تداوم اجرای طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته‌بندی شده، میزان کم فروشی این محصولات در کشور به کمتر از ۱۰ درصد خواهد رسید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴