logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران:

پیش‌بینی برداشت سالانه 800 هزار تن کنسانتره از معدن مهدی آباد/ معدن مهدی آباد مواد اولیه واحد‌های داخلی سرب و روی کشور را تامین می‌کند

پیش‌بینی-برداشت-سالانه-800-هزار-تن-کنسانتره-از-معدن-مهدی-آباد-معدن-مهدی-آباد-مواد-اولیه-واحد‌های-داخلی-سرب-و-روی-کشور-را-تامین-می‌کند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران با اشاره به آغاز برداشت از معدن مهدی آباد گفت: براساس برآورد‌های انجام شده سالانه 800 هزار تن کنسانتره از معدن مهدی آباد برداشت می‌شود.

به گزارش موج رسا; یوسف مرادلو در جمع خبرنگاران به ساماندهی پسماند‌های سرب و روی در استان زنجان نیز اشاره و اظهار کرد: دپوی فعلی نیز با مدیریت بوده و زیر ساخت‌های لازم نیز از قبل انجام شده است.

وی به ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره و اظهار کرد: پیوند خوبی با دانشگاه‌های کشور داریم و با برخی از این دانشگاه‌ها تفاهم نامه همکاری امضا کردیم و کارآموز از دانشجویان نیز در مواد روی می‌پذیریم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران با اشاره به اینکه تا حدی توانستیم فاصله بین دانشگاه و صنعت روی را پر کنیم ابراز کرد: در شرکت خالص سازان روی زنجان توانستیم بین علم و صنعت یک زنجیره محکمی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به آغاز بکار معدن مهدی آباد گفت: این معدن یکی از بزرگترین معدن سرب و روی ایران است و آغاز برداشت از این معدن با تمام تلاش آغاز شده است.

مرادلو بیان کرد: در حال حاضر پیمانکاران در آنجا کار می‌کنند و یک سال فرصت مطالعه در ان محل داده شده و چهار سال باید از آن معدن باطله برداری و 20 سال نیز بهره‌برداری و فروش انجام می‌شد که در هیئت مدیره کنسرسیوم تصمیم‌گیری شده در حین باطله برداری استخراج هم انجام شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده سال آینده 200 هزار تن کنسانتره 35 درصد از معدن مهدی آباد کمک حال صنعت سرب و روی در سطح کشور خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده سالانه باید 800 هزار تن کنسانتره از معدن مهدی آباد استخراج شود افزود: تا چهار سال آینده این امر محقق می‌شود و اگر این امر محقق شود نه تنها کارخانجات داخلی با 100 درصد ظرفیت تولید خواهند کرد بلکه امکان توسعه برخی از واحد‌های تولیدی و افزایش زمینه برای سرمایه‌گذاران نیز فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: محل دپوی زیر سازی شده است و الان نیز محل دپوی نیز مدیریت می‌شود و کل پسماندهای شهرک سرب و روی در این محل ریخته می‌شود.

مرادلو گفت: در ماهنشان زمینی خریداری شده و توسط دانشگاه تربیت مدرس مطالعه انجام شده و مجوز آن نیز توسط محیط زیست استان اخذ شده و قرار است پسماند‌ها در آن محل ریخته شود.

وی افزود: هیچ مشکلی برای ساکنان آن منطقه وجود ندارد و در آینده نیز این صنعت به بلوغ رسید بازیافت پسماندها دوباره انجام خواهد شد و در نهایت بدنبال استفاده دوباره از پسماند و جلوگیری از ریخته شده پسماند‌ها به محیط زیست هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع، معاون سرب و روی ایران افزود: در رابطه با پسماند نیز با دانشگاه‌های بزرگ ایران و حتی دانشگاه‌های سایر کشور‌ها و نهاد‌های تحقیقاتی هستیم تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

//ع

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر