logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۲۵۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

طنز باید سازنده‌ باشد

طنز-باید-سازنده‌-باشد
طنز بایستی سازنده‌ باشد، الان نمی‌شود یک فیلم کمدی را با خانواده نگاه کرد؛ خنداندن به هر قیمتی درست نیست‌!

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»داریوش کاردان شامگاه روز گذشته ۶ مهرماه در جشن مهر سینمای ایران با اشاره به اینکه سینما شمشیر دولبه است که اگر از آن استفاده خوبی نشود، نتیجه همان می‌شود که امروز شاهد آن هستیم، اظهار داشت: زمانی سینمای جنگ، حرفی برای گفتن داشت؛ اما امروز برخی آثار سینمایی از الفاظ رکیک پر شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تلویزیون زمانی فرهنگ‌ساز بود افزود: برنامه تلویزیونی فاخر مثل چارلی چاپلین که هنوز هم مخاطب دارد به تولیدی رسیده است که مخاطب فقط بخندند.

این بازیگر و کارگردان با اشاره به اینکه شرایط سینما و هنرمندان آن چیزی نیست که مورد پسند ما هنرمندان بود، گفت: چطور می‌توان از هنرمندی که برای نان شب محتاج است، انتظار فرهنگ‌سازی را داشت؟

کاردان با اشاره به اینکه طنز بایستی سازنده‌ باشد، اذعان کرد: در حال حاضر نمی‌شود یک فیلم کمدی را با خانواده نگاه کرد؛ خنداندن به هر قیمتی درست نیست‌. هنر مثل یک شمشیر برنده است.

کاردان با بیان اینکه ما در از بین بردن سرمایه‌های انسانی و فرهنگی استاد شده‌ایم، تصریح کرد: باید از استعدادهای استان زنجان حمایت شود؛ امروز دوره جوان‌های علاقه‌مند است، در اصل حمایت به حرف نیست.

حمایت‌ها باید همراستای مقابله با اقدامات دشمن باشد

محمدرضا سوقندی نیز در این مراسم با تاکید بر بسترسازی فرهنگی و حمایت از استعدادهای فرهنگی تصریح کرد: ما باید هم در حوزه نرم‌افزاری هم در حوزه سخت‌افزاری رفع موانع کنیم و حمایت‌ها باید همراستای مقابله با اقدامات دشمن باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن در عرصه جنگ ترکیبی بیشتر از موانع عینی، موانع ذهنی را ایجاد کرده است، گفت: برای مقابله با این حوزه لازم است تا تمام توان را به کار بگیریم؛ و در این راستا نباید افراط و تفریط کرد.

مدیرکل دفتر حقوقی، مدیریت عملکرد، امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت فعلی رویکرد حمایتی نسبت به استان‌ها و شهرستان‌ها شکل گرفته است اذعان کرد: این را نه به عنوان یک خدمتگزار که به عنوان کسی که پیش از این در شهرستان‌ها مدیر بوده می‌گویم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر