logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۲۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با پیگیری‌های انجام شده پیرامون حل مشکلات کارخانه روغن در استان زنجان؛

امیدها به جهان، زنده می‌شود

امیدها-به-جهان،-زنده-می‌شود
اموال صاحب کارخانه روغن نباتی جهان در ۴ استان به مزایده گذاشته شده و خبرها حاکی از پیگیری حل مشکلات در سطح بالای کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مشکلات روغن نباتی جهان سال‌هاست که آغاز شده و تاکنون پایان نگرفته است با اینکه بارها اخبار خوشایندی از پیگیری حل مشکلات بوده اما وضعیت آشفته این شرکت بهبود نیافته، با اینکه بارها وعده از سرگیری فعالیت جهان با ظرفیت بالا داده شده اما این وعده‌ها سرابی بیش نبوده است البته آن‌طور که گفته می‌شود، مهم‌ترین دلیل این مسئله نیز عدم تمکین مالک این کارخانه برمی‌گردد که جهان را در زنجان به خاک سیاه نشانده و علاوه بر اینکه سد تولید در کشور شده ضرر و زیان هنگفتی را در این بخش به کشور تحمیل کرده بلکه کارگران را نیز از کار بیکار و چرخ زندگی این‌ کارگران را که با کارگری در این کارخانه روزگار می‌گذراندند پنچر کرده است.

بیشتر بخوانید

باید روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند

با این حال جدا از پیگیری‌هایی که برخی از مسئولان امر استانی در طول سال‌های گذشته برای حل مشکلات و به رونق افتادن جهان داشتند، اما این بار ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور کشورمان وارد عمل شدند، به طوری که ۲۷ آبان ۱۴۰۰ "آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از کارخانه روغن نباتی جهان بازدید کرد و گفت: خط تولید این کارخانه تقریبا تعطیل است و کند کار می‌کند و فقط ظاهرا سرپا نگه داشته شده است.

رئیس جمهور افزود: من به خوبی کارخانه روغن نباتی جهان را می‌شناسم قبلا وقتی به این کارخانه آمده بودم به استاندار(وقت) گفتم این کارخانه را راه بیاندازید و در مدت کوتاهی راه اندازی شد.

دکتر رئیسی با اشاره به شباهت مشکلات این کارخانه با مجموعه کیوان در همدان گفت: کارگران با لباس های کارگری معطل ایستاده‌اند و آماده کار هستند، خط تولید هم آماده است، اما اقدام نمی‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کارخانه روغن نباتی جهان را در اختیار دارد تعدادی دیگر از این کارخانه‌ها را هم در کشور در اختیار گرفته است، خطاب به مدیرداخلی کارخانه خاطر نشان کرد: به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشور تصریح کرد: از نظر حقوقی این واحد با مشکلات زیادی در واگذاری و ادامه فعالیت روبرو است و این معطل ماندن قابل تعقیب و پیگیری است.

آیت الله رئیسی با تاکید به مدیران استانی مبنی بر پیگیری بازگشایی واقعی کارخانه روغن نباتی جهان و استفاده حداکثری از توان کارگران آن، گفت: شرط واگذاری کارخانه‌ها و واحد‌های اقتصادی و صنعتی باید تولید و اشتغال کارگران باشد. این ظاهر‌سازی‌ها نمی‌تواند ثروت‌های بزرگ کشور را معطل کند. الان باید ۸۰۰ کارگر اینجا باشند نه اینکه با ۸۰ کارگر ظاهر سازی کنند.

رئیس جمهور همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار و دادستان زنجان خواست راه‌اندازی این کارخانه با جدیت دنبال شود."

حال تقریبا دو سال از حضور رئیس جمهور به استان و دستور پیگیری جدی وی گذشته است و خبرهای جدید حاکی از این است که مشکلات جهان در سطح بالای کشوری در حال حل شدن می‌باشد.

دارایی‌های مالک کارخانه جهان به مزایده گذاشته شده است

با این وجود خبرنگار موج‌رسا آخرین وضعیت این کارخانه را از محسن افشارچی استاندار زنجان پیگیر شد، افشارچی گفت: مشکل روغن نباتی جهان در سطح بالای کشور در حال حل شدن است و این نظام گردن کلفت‌ها را پای میز محاکمه آورده و اجازه نمی‌دهد بیت‌المال از بین برود.

وی افزود: برخی از دارایی‌های مالک این کارخانه در چهار استان همدان، زنجان، قزوین و البرز به مزایده گذاشته شده است.

مسیر حل مشکلات روغن نباتی جهان مشخص شد

مجید گلشنی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این راستا در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا؛ اذعان کرد: مشکلات روغن نباتی جهان پیچیده است چراکه خود سرمایه‌گذار و مالک مجموعه مشکلاتی را ایجاد کرده است که صرفا با مسائدت و کمک‌های دولتی قابل حل نیست.

وی افزود: برای حل مشکلات این کارخانه باید در سطح بالاتری تصمیم‌گیری شود تا مشخص گردد که چه واحد‌هایی آغاز به فعالیت کنند و کدام واحد‌ها باید به فروش برسند، فروش باید چگونه انجام شود و به چه مجموعه‌هایی باید واگذاری انجام شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: خوشبختانه مسیر حل مشکلات روغن نباتی جهان مشخص شده و اینکه باید به کدام سمت و سو برود، مشخص شده است.

زهرا بیات

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : میلاد پرویزی ] [ ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ]
هر جا کار کردن
فرم ارسال نظر