logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۲۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

82 درصد گلزار شهدا در روستاهای استان زنجان ساماندهی شدند

82-درصد-گلزار-شهدا-در-روستاهای-استان-زنجان-ساماندهی-شدند
سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه آمار مشخصی از ساماندهی گلزار شهدای شهرستان‌های استان جمع‌بندی شده است گفت: 82 درصد گلزار در روستاهای استان زنجان ساماندهی شدند.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه گزار شهدا یکی از مهمترین پایگاه‌های خود سازی معنوی و مرکز فرهنگی برای جوانان این مرزوبوم است گفت: در این راستا جهت تکریم از مقام شامخ شهدا اقدام به ساماندهی گلزار شده انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ۴۳۰ گلزار در شهرستان‌های استان زنجان موجود است که ۳۶۱ گلزار ساماندهی شده است. 

ادامه داد: همچنین ۲ هزارو ۹۰۳ مزار شهدا در روستاهای استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزارو ۷۳۷ مورد تا به امروز ساماندهی شده است.

سرپرست اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان عنوان کرد: آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدای استان زنجان به تفکیک شهرستان‌ها عبارتند از ابهر تعداد کل گلزار 41، ایجرود 30، خدابنده، 115، خرمدره، 10، زنجان 96، سلطانیه 27، طارم 47 و ماهنشان 64 است که در شهرستان‌های ابهر و خرمدره وضعیت ساماندهی گلزار شهدا 100 درصد انجام شده است.

برزگر تصریح کرد: آمار مشخص شده از شرایط ساماندهی گلزار در شهرستان‌های خدابنده 93 درصد، سلطانیه 99 درصد طارم 88 درصد، ایجرود 87 درصد و ماهنشان 73 درصد ساماندهی گلزارها انجام شده است که در شهر زنجان 96 درصد ساماندهی گلزارها انجام گرفته است.

وی با اینکه 82 درصد از گلزارهای روستایی در شهرستان‌های استان ساماندهی شده است گفت: تعداد مزار روستایی یک هزارو ۱۱۰ مورد و تعداد گلزار روستایی ۴۰۵ مورد است. 

 

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر