logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۲۰۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

پرداخت بیش از ۶۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران ابهری

پرداخت-بیش-از-۶۰-درصد-از-مطالبات-گندم‌کاران-ابهری-
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: بیش از ۶۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران با نرخ کیلویی ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان پرداخت شده است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان ابهر به کشت گندم اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال‌جاری شاهد بودیم متوسط عملکرد گندم دیم ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار و گندم آبی ۵ تن در هکتار بود. 

مولایی با بیان اینکه در مجموع میزان تولید گندم شهرستان در سال‌جاری بیش از ۴۵ هزار تن بود، گفت: تا امروز ۲۳ هزار تن آن به‌صورت خرید تضمینی از کشاورزان خرید شده است.

وی تصریح کرد: تولید گندم امسال ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران با نرخ کیلویی ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان پرداخت شده است و مابقی بهای گندم کشاورزان تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابهر افزود: دولت در سال‌جاری گندم کشاورزان را از قرار کیلویی ۱۵ هزار تومان خریداری می‌کند و امیدواریم با حمایت‌های دولت و تلاش مضاعف کشاورزان و همکاری کشاورزان با کارشناسان این حوزه در سال‌جاری نیز شاهد افزایش تولید محصول استراتژیک گندم باشیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲